Vreemde situaties bij werkgever tijdens terreurdreiging

Morpheuz
Topic Starter
Berichten: 27

Vreemde situaties bij werkgever tijdens terreurdreiging

#1 , 29 mar 2016 12:59

Hi,

Ik werk als consultant voor partij A (werkgever) via partij B (tussenmarkt) bij bedrijf C (gunningsproject).
Recentelijk deden zich enkele vreemde situaties voor bij bedrijf C waar ik me ongerust over maak.

Voorval 1
het brandalarm gaat af zonder aankondiging van oefening.
Ik verlaat mijn werkruimte en gebouw, samen met enkele andere medewerkers, via de geijkte weg langs de dichtstbijzijnde nooddeur
en kom oog in oog met speciale interventie eenheden van de politie die duidelijk ergens niet akkoord mee gingen.
Onbewust passeren we met een grote groep mensen een kartonnen doos en verlaten we een gebied dat afgespannen was met politielint.
Later verneem ik dat we recht in het risicogebied liepen waar ze wachtten voor de ontmijningsdienst voor melding van verdacht pakket.
Ik meld dit aan de persoon van bedrijf C die met een fluo vestje steeds bij vorige oefeningen het gebouw hielp ontruimen maar mijn opmerkingen worden van tafel geveegd met de reactie dat de politie daarvoor verantwoordelijk is.

Voorval 2
Ik ben wat van mijn melk nadat ik een groen ingepakt pakket zie staan in de laadruimte.
De leverancier meldt Proof of Delivery met een naam + handtekening die niemand gekend is in Bedrijf C.
Dat ik niet op de hoogte wordt gebracht van mijn leveringen daar aan toe maar dat bedrijf C ongeïdentificeerde pakketten toelaat in een publiek toegankelijke ruimte zonder verder nazicht is me toch wat te veel.
Opnieuw gemeld aan het management van Bedrijf C maar werd verticaal geklasseerd.

Mijn vraag is nu wat ik hiermee moet?
Ik wil geen bruggen opblazen of toegeven aan collectieve angst maar dit zijn concrete voorvallen waar ik het moeilijk mee heb omdat bedrijf C, gelokaliseerd in een risicogebied binnen Brussel, niet op een serieuze manier met de huidige terreurdreiging lijkt om te gaan.