vakbond of advocaat arbeidsrecht?

marieke
Topic Starter

vakbond of advocaat arbeidsrecht?

#1 , 23 nov 2007 19:29

Om een lange uitleg kort te maken:
Ik werkte een jaar lang voor een uitzendkantoor mét arbeidsovereenkomsten voor uitzendarbeid (weekcontracten). Men beloofde me steeds een vast contract, maar het kwam er nooit van. Nu de drukte voorbij is, hoef ik niet meer te komen. Ik zou eventueel een verbrekingsvergoeding kunnen bekomen, omdat men fouten maakte op m'n weekcontracten, met name 'de reden van uitzendarbeid'. (sanctie: contract van onbepaalde duur). Bovendien kreeg ik de ganse periode een lager loon dan vaste werknemers in dezelfde functie. Om aan mijn rechten te komen, spreekt de vakbond over 'het indienen van een klacht' en eventueel 'arbeidsrechtbank'.
Nu is mijn vraag: Neem ik beter een advocaat met voorkeurmaterie arbeidsrecht of laat ik het gewoon aan de vakbond over? Wat zijn van beide mogelijke voor- en nadelen? Wat maakt het verschil?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 13 apr 2008 21:00

Ik weet dat de vakbond je bijstaat in de arbeidsrechtbank en ze doen dat, as het goedgekeurd word, vermoedelijk gratis. Ze moeten natuurlijk willen.

Als dit zo zou zijn, dan is de keuze snel gemaakt: gratis via vakbond of betalend via advokaat. En het resultaat zal vermoedelijk van beide niet slecht zijn omdat de vakbond zijn eigen advokaten heeft, vermoed ik.

Reclame

Terug naar “Andere”