concurrentiebeding handelsvertegenwoordiger

jannickvk
Topic Starter

concurrentiebeding handelsvertegenwoordiger

#1 , 26 jan 2016 09:01

Ik heb een vraag, ik zou van werk willen veranderen en naar een min of meer concurrerent bedrijf willen gaan.
Nu is mijn vraag of mijn contract wettelijk is en wat de gevolgen kunnen zijn voor mij ? en wat hier tegen te beginnen is.
Alvast bedankt :)
Afbeelding

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Weo

#2 , 26 jan 2016 13:08

Hangt af van je loon. Is je bruto jaarloon lager dan 33.221 euro? Concurrentiebeding wordt voor niet geschreven gehouden.

Is je bruto jaarloon hoger dan 33.221 euro? Regeling lijkt me geldig: max. 12 maanden, max. 3 maanden vergoeding, gelijkaardige activiteiten in hetzelfde gebied (lees art. 104 Wet van 3 juli 1978 betreffende de arbeidsovereenkomsten).

Op zich gewoon een bepaling in een overeenkomst die je hebt ondertekend en waar je je dan ook aan moet houden.

Wat kan je doen?
  • - Je houden aan het beding en 12 maanden geen concurrerende activiteiten uitvoeren (tijd voor een wereldreis?); of
    - Je niet houden aan het beding, 3 maanden loon betalen als forfaitaire schadevergoeding en hopen dat je werkgever het daarbij laat en geen rechtszaak start

JPV

#3 , 31 jan 2016 07:43

En natuurlijk: werkgever moet een concurrentiebeding effectief inroepen (én dus ook betalen).

Reclame

Terug naar “Andere”