Verlof pc 200 en vertrek naar OD

jurisco
Topic Starter

Verlof pc 200 en vertrek naar OD

#1 , 17 jan 2016 20:20

Ik werk onder pc200 , 1 april van dit jaar zal ik bij overheid diensten beginnen te werken, dus in andere verlof regime.
Vraag:
Ik werk al jaren voltijds, zonder onderbrekingen, ook in 2015 heb ik voltijds gewerkt. Heb ik recht om verlof dagen voor vertrek van mijn huidige werkgever in al lopende ontslagperiode( ontslag zelf gegeven) op te nemen? Als ja, hoeveel? Ik neem aan dat dit zou kunnen ( pro rata periode januari -maart) ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 18 jan 2016 10:17

Je mag je verlofdagen opnemen tijdens je opzegtermijn.
Je verlofdagen die je 'verdient' voor volgend jaar, maar die je niet zult kunnen opnemen omdat je verandert van werk, zul je uitbetaald krijgen en je zult hiervan een attest krijgen voor je nieuwe werkgever.
Hetzelfde geldt ook mocht je niet je volledig verlof opnemen.

Bij je nieuwe werkgever heb je nog geen verlof-krediet opgebouwd, dus zul je in 2016 geen dagen krijgen, en in 2017 beperkt zijn in dagen.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 18 jan 2016 10:44

antwoord van blaatpraat klopt, behalve laatste zin: afhankelijk van het statuut van jurisco bij zijn nieuwe werkgever, kan het zijn dat hij onmiddellijk alle verlofrechten krijgt.

Reclame

Terug naar “Andere”