Bijverdienste (niet in bijberoep)

Yasmine
Topic Starter
Berichten: 20
Locatie: Roeselare

Bijverdienste (niet in bijberoep)

#1 , 14 nov 2007 13:10

Beste

Even een klein vraagje:

Ik werk fulltime als bediende.

Ik zou graag nog een bijbaantje nemen voor wat drinkgeld. Ik denk hierbij bv aan MC Donalds (enkel in het weekend ofzo). Ik verdien dus geen extraatje in "bijberoep"!

Mijn vraag is nu: Weet iemand tot hoeveel per maand mag ik ongeveer bijverdienen bij dergelijke werkgever om toch niet opnieuw alles aan de fiscus te moeten afgeven?

Alvast bedankt!

Mvg
Yasmine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
job
Berichten: 86

#2 , 14 nov 2007 19:51

Jij mag bijverdienen zoveel als je zelf wil.
Wel is het zo dat op jaarbasis je loonmassa door twee jobs hoger zal zijn dan door één job.
Omdat de belastingen gerekend worden per schijf, waardoor naargelang je meer verdient ook procentueel op datgene dat je meer verdient belast wordt, is het helemaal niet ondenkbaar dat je (ngl. je jaarlijkse loonmassa) 30 tot 50 % van je verdiensten aan belastingen geeft.

zie hier : (voorbeeld voor inkomsten van 2004) http://www.acv-online.be/Images/april_2 ... -73362.pdf

Reclame

Terug naar “Andere”