Pagina 1 van 1

Arbeidsreglementen en expats

Geplaatst: 28 jul 2015 11:54
door dreambrotherjb
Ik heb wat zitten rondzoeken op internet, maar zonder veel succes.

Is er iemand die me wat meer info kan geven (al was het maar een link) over de regelgeving rond arbeidsreglementen wat 'expats' betreft?
In deze context gaat het om de werknemers van een NGO die worden uitgestuurd om 'op het terrein' in andere landen (vnl. Afrikaanse) te gaan werken. Voornamelijk wat betreft Belgische werknemers, maar bv. ook de situatie van werknemers van bv. Congo die in zeg maar Niger worden tewerkgesteld (door dezelfde Belgische NGO).

Alle info is welkom :)

Re: Arbeidsreglementen en expats

Geplaatst: 29 jul 2015 07:08
door JPV
Er is geen specifieke reglementering qua arbeidsreglement voor expats. Die moeten aan dezelfde wetgeving voldoen zoals werknemers in belgië van Belgische werkgevers.

Over arbeidsreglementen van een afdeling van de Belgische NGO in Niger, zal je de Niger'se wetgeving moeten bekijken, gezien die afdeling meer dan waarschijnlijk naar Niger's recht zal ingericht zijn. Tenzij de Belgische NGO een vestigingsplaats in Niger voor hun niet-Belgische werknemers daar zou hebben, wat ik sterk betwijfel.

Re: Arbeidsreglementen en expats

Geplaatst: 29 jul 2015 16:48
door dreambrotherjb
En wat indien de NGO wél een lokale vestigingsplaats heeft? (het gaat om een internationale NGO die vanuit meerdere landen opereert, maar België is een van de 'hoofd'-landen).

Re: Arbeidsreglementen en expats

Geplaatst: 29 jul 2015 16:51
door JPV
Dan zouden de Belgische minimumlonen aan die buitenlandse werknemers betaald moeten worden als alles volgens Belgisch recht (dus ook de arbeidsreglementen) gaat. Quod 99,999999999% non.