werkGSM verlies

BartBeckx
Topic Starter

werkGSM verlies

#1 , 08 jul 2015 15:53

Afgelopen zondag verloor/vergat ik mijn GSM in een taxi naar huis - is uit mijn broek gevallen bij het in/uitstappen.
Ondertussen contacteerde ik alle taximaatschappijen in mijn stad, zonder resultaat. Jammer genoeg was de batterij plat, wat online traceren onmogelijk maakt.

Het gaat om een GSM die is aangekocht door het werk en ter mijner beschikking wordt gesteld.

Mijn verzekeraar zegt dat dit niet onder BA familiale valt owv:
Bij deze dien ik mede te delen dat volgens artikel 1 van de algemene voorwaarden als volgt luidt: wij verzekeren u enkel en alleen wanneer u in het kader van uw privéleven en buiten elke overeenkomst, schade veroorzaakt aan een derde. De relatie tussen verzekerde en tegenpartij is echter van contractuele aard.
Hierdoor verleent de maatschappij ook geen dekking voor de geleden schade.

Moet ik nu een zelf nieuwe GSM kopen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ongelukbelaagd

#2 , 08 jul 2015 15:58

Ik kan niet antwoorden op uw vraag. Dat hangt af wat de regeling met uw werkgever is.
Alleen zou ik me ook wel zorgen maken over de vertrouwelijke data van uw werkgever die op de GSM staat.

BartBeckx
Topic Starter

#3 , 08 jul 2015 16:10

Maar ik kan hier sowieso geen beroep doen op mijn persoonlijke verzekering?!
Ik weet dat mijn ouders liever 'oververzekerd' zijn en ik mijn domicilie staat nog steeds bij hen.
Ik kan niet antwoorden op uw vraag. Dat hangt af wat de regeling met uw werkgever is.
Alleen zou ik me ook wel zorgen maken over de vertrouwelijke data van uw werkgever die op de GSM staat.

Reclame

Sirkii

#4 , 08 jul 2015 18:33

Mocht het u eigen GSM geweet zijn dan had je hoedanook zelf een nieuwe moeten kopen. In uw situatie voorziet de werkgever misschien in de vervanging. Bekijk de policy hieromtrent. Voorts bij de politie aangifte van verlies doen en vervolgens de GSM laten blokkeren (IMEI code nodig) zodat hij de facto onbruikbaar wordt.

Terug naar “Andere”