Interim met niets in orde.

Sianna
Topic Starter

Interim met niets in orde.

#1 , 08 jul 2015 09:33

Ik werk sinds twee maanden voor interimkantoor A bij bedrijf X. Interimkantoor A maakt echter van de administratieve handel een grote soep. Op die twee maanden, heb ik enkel nog maar het contract van de eerste week kunnen tekenen. Contracten zouden binnenkomen via een webapplicatie, ik zou die daar ook digitaal moeten ondertekenen. Ook mijn loonfiches zouden daar toekomen. Echter, ik heb nog geen van beiden gezien. Als ik vraag om alles dan maar via de papieren contracten te regelen, krijg ik als antwoord dat zij niet meer met papieren contracten werken.
Zij zijn reeds meermaals (2*per tel en 2* per email) op de hoogte gebracht dat ik dus nog altijd geen contracten/loonfiches ontvangen heb.
Toen ik voor hen begon tewerken, heb ik vermeld dat ik een - ondertussen vervallen- activakaart had. Zij gingen er voor zorgen dat ik een nieuwe kaart kreeg. Iedere week houden ze nu een kleine 100 euro van mijn loon. Mijn activakaart is goedgekeurd volgens hen en vervalt pas in december weer, echter heb ik nog geen kaart mogen ontvangen via de Post.
Ik ben hiervoor ook langs de vakbond geweest, aangezien zij een deel van mijn loon uitbetalen, hebben zij ook gegevens nodig. Daar weten ze mij echter te zeggen dat mijn aanvraag voor activa is afgekeurd... En ondertussen mis ik zo'n 800 euro aan loon. Voor mij is dat toch een serieus bedrag.

Vraag: waar kan ik net te weten komen hoe dat nu zit met die aanvraag van de activa? Is dat rechtstreeks bij het Onem (Waalse RVA, ik woon te Wallonië, werk ik vlaanderen)?
En wat kan ik nog meer doen om Interimkantoor A eens wakker te maken?
Aangezien ik geen enkel contract ondertekent heb, ben ik op de werkvloer dan wel gedekt door de verzekering?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jul 2015 11:22

Zitten die documenten niet in uw SPAM box? Kijk daar eens in.

Sianna
Topic Starter

#3 , 08 jul 2015 12:52

Mava, dat heb ik nagekeken, spamfolder is leeg. En het komt normaal ook niet via mail binnen, maar via een webapplicatie: basware (het vroegere certipost). Daar zit geen spamfolder in :). Maar toch bedankt.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 jul 2015 20:40

Je kan dat bij de RVA (ONEM is gewoon de Franstalige naam voor de RVA, is identiek dezelfde instelling) bekomen.

Stuur een aangetekende zending naar het interimkantoor dat u nog steeds geen arbeidsovereenkomsten hebt ontvangen voor periodes X,Y en Z en dat u deze binnen de 2 weken verwacht. bij gebrek aan een volgende interim-arbeidsovereenkomst eist u een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur. Eis ook het achterstallig loon van de activa-die u niet krijgt ;).

Gezien de wet u dat recht geeft, zullen ze vlug draaien ;).

ongelukbelaagd

#5 , 15 jul 2015 16:19

Ken het verhaal... Waarschijnlijk hetzelfde interimkantoor.
Uw verhaal is iets anders omdat het over een vervallen Activa-kaart gaat, lees géén Activa-kaart.
Is de kaart effectief aangevraagd?
bron :http://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t1
"Belangrijk: de aanvraag om de werkkaart moet binnen dertig dagen volgend op de indiensttreding toekomen op het bureau van de RVA. - See more at: http://www.rva.be/nl/documentatie/infob ... jlCB2.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;"

Tip : vraagt u de werkkaart elektronisch aan op de portaalsite van de sociale zekerheid http://www.socialsecurity.be,via" onclick="window.open(this.href);return false; Burgers - Online diensten - Werkkaart. Als de toepassing voldoende werkloosheidsdagen terugvindt in de RVA-databank ontvangt u een werkkaart in uw persoonlijke E-box. - See more at: http://www.rva.be/nl/documentatie/infob ... jlCB2.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is wel met je identiteitskaart maar heel gemakkelijk. Hou alles zelf onder controle door het zelf te doen!

Bij nieuwe mensen & nieuwe contracten duurt het bij interims weken voor alles in orde is.
Tip : mijn escalatiepad : mail, bel, ga bij interim langs en dan aangetekende zending.

Heb je ondertussen al loon ontvangen?

Sianna
Topic Starter

#6 , 01 aug 2015 15:03

Ik heb uiteindelijk gedreigd om niet meer voor hen te werken (job die ik deed is tamelijk specifiek, er is dus wel wat vooropleiding nodig voordat iemand volop ervoor kan gaan) en ondertussen zijn ze al zover dat ze mij de contracten hebben doorgestuurd. Activa lijkt ook in orde te komen. Papieren zijn volledig, nu nog wachten op de uitbetaling...

Soit, mijn opdracht is er toch ten einde, jammer genoeg. Ik weet weer van welk interim kantoor ik weg moet blijven!

Allen: dank je voor de goede raad en de hulp!

Terug naar “Andere”