Interim met niets in orde.

Sianna
Topic Starter

Interim met niets in orde.

#1 , 08 jul 2015 09:33

Ik werk sinds twee maanden voor interimkantoor A bij bedrijf X. Interimkantoor A maakt echter van de administratieve handel een grote soep. Op die twee maanden, heb ik enkel nog maar het contract van de eerste week kunnen tekenen. Contracten zouden binnenkomen via een webapplicatie, ik zou die daar ook digitaal moeten ondertekenen. Ook mijn loonfiches zouden daar toekomen. Echter, ik heb nog geen van beiden gezien. Als ik vraag om alles dan maar via de papieren contracten te regelen, krijg ik als antwoord dat zij niet meer met papieren contracten werken.
Zij zijn reeds meermaals (2*per tel en 2* per email) op de hoogte gebracht dat ik dus nog altijd geen contracten/loonfiches ontvangen heb.
Toen ik voor hen begon tewerken, heb ik vermeld dat ik een - ondertussen vervallen- activakaart had. Zij gingen er voor zorgen dat ik een nieuwe kaart kreeg. Iedere week houden ze nu een kleine 100 euro van mijn loon. Mijn activakaart is goedgekeurd volgens hen en vervalt pas in december weer, echter heb ik nog geen kaart mogen ontvangen via de Post.
Ik ben hiervoor ook langs de vakbond geweest, aangezien zij een deel van mijn loon uitbetalen, hebben zij ook gegevens nodig. Daar weten ze mij echter te zeggen dat mijn aanvraag voor activa is afgekeurd... En ondertussen mis ik zo'n 800 euro aan loon. Voor mij is dat toch een serieus bedrag.

Vraag: waar kan ik net te weten komen hoe dat nu zit met die aanvraag van de activa? Is dat rechtstreeks bij het Onem (Waalse RVA, ik woon te Wallonië, werk ik vlaanderen)?
En wat kan ik nog meer doen om Interimkantoor A eens wakker te maken?
Aangezien ik geen enkel contract ondertekent heb, ben ik op de werkvloer dan wel gedekt door de verzekering?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!