Pfaff waar moet ik beginnen.
Ik werk al een paar jaar voor deze werkgever. In het begin was deze super tevreden over mij maar sinds geruime tijd is de attitude op een negatieve manier veranderd.
Ik word sporadisch apart genomen voor een gesprek en dan krijg ik allerlei beschuldigingen naar mijn hoofd geslingerd. Er is ook verleden jaar een aangetekend schrijven geweest omdat ik de schriftelijke verwittiging niet wou handtekenen voor ontvangst, er was trouwens maar 1 exemplaar en ik vond dit verdacht en daarom niet getekend anders had ik geen bewijs en kon ik niet reageren. Dus heb ik verleden jaar kunnen reageren op dat aangetekend schrijven van mijn werkgever. Nu is het een tijd stil geweest maar onlangs is er terug na mijn nachtshift zo'n gesprek geweest. Nu met iets andere beschuldigingen maar in dezelfde lijn. Steeds zijn de beschuldigingen heel oppervlakkig en worden er geen feiten weergegeven. Ook al vraag ik hier naar. Nu zou er ook al een klacht geweest zijn van een leverancier die verleden jaar rond deze tijd een verwendag heeft georganiseerd waar ik toen naar toe mocht. De directie van die firma zou dus een klacht hebben geuit over mij. Nu pad dus een jaar na datum, ik zou ongepast gedrag vertoont hebben. Wat ik juist verkeerd heb gedaan kon men mij weeral niet zeggen. Ondertussen is er al een paar weken verstreken maar er is niets schriftelijk meegedeeld. Tevens had ik ook een de vertrouwenspersoon aangesproken omdat ik op een rare situatie ben gestoten met een klant en een andere werknemer. Ik had dus deze vertrouwenspersoon dus in vertrouwen genomen aangezien dat dit zijn functie is. Hij is zonder mijn toestemming gaan praten met de klant en heeft nog eens geen gesprek gehad met mij persoonlijk, alleen telefonisch en in het kort uitgelegd wat er gebeurd was. Dus heeft die het vertrouwen verbroken en ook heb ik het vermoeden dat hij dit gaan zeggen is tegen de directie.
Kan ik wanneer ik ontslagen word klacht neerleggen? Nu vind ik het lastig omdat ik er nog werk maar ben ook naar ander werk aan het zoeken maar dat is niet zo evident op mijn leeftijd. Ben ook een bijverdienste aan het opstarten om iets. Te hebben waar ik kan op terug vallen. Maar ik voel mij echt in de hoek gedreven.
Mijn werkgever samen met de leidinggevende is mij aan het stigmatiseren dat ik een vuile seksuele vent ben en dat ik,altijd ongepast gedrag vertoon. Ik ga niet in op details omwille van het beroepsgeheim, mijn excuses hiervoor als het hierdoor minder duidelijk is.