Manager beld ons steeds na onze uren en tijdens ziekte

Skinnytar
Topic Starter

Manager beld ons steeds na onze uren en tijdens ziekte

#1 , 13 jun 2015 16:00

Hallo, wij (ik en mijn collega's zelfs de studenten) worden meermaals voor kleine dinges gebeld door onze manager, na onze uren en ook tijdens ziekte en zelfs als we vakantie hebben, deze kleine dinge zijn bevoordeeld als er een wijzing gebeurd met het uurrooster van andere collega's waar wij geen probleem mee hebben met onze uren (overbodig vinden wij dus) het resultaat van een quick visit en nog meer van die dingen. Nu is mijn vraag juist, tot hoelaat of wanneer mag onze manager ons bereiken na onze werkuren?

Ook ben ik overlaatst op mijn vingers getikt omdat ik niet terug belde voor zo een resultaat van een quick visit omdat ze ons allemaal wou bellen daarvoor, ik zat toen met een andere collega iets te drinken en die heeft terug gebeld en dat had ik ook gezegd die dag en daar was onze manager lastig over, ben ik hier ook effectief in de fout gegaan door niet terug te bellen of was de reactie gewoon overdreven?

Ook ben ik nog gebeld geweest rond 23u (ik moest de volgende dag om 4uur opstaan) voor mij te late weten dat er iemand bij kwam de volgende dag (als dit per sms gedaan word vind ik het ni erg en dat heb ik ook gemeld), ook heeft de manager ons gezegd dat we steeds bereikbaar moete blijven maar zelf is ze bijna nooit bereikbaar als we bellen voor iets belangerijks (verkeerde levering en dergelijke) dit was ons ook doorgegeven dat we dit moesten doorgeven als er iets verkeerd was van levering.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Skinnytar
Topic Starter

#2 , 13 jun 2015 17:34

er staat voor zo ver ik weet niets in ons contract en ook niet in ons arbeidsregelement in over de bereikbaarheid buiten de werkuren en er is geen vergoeding hiervoor.

eylis

#3 , 13 jun 2015 17:59

dan moet u niet bereikbaar zijn, want dat moet inderdaad in het contract aangegeven staan met een welbepaalde formulering. Dan wet u duidelijk of: u moet reageren op een oproep, of dat het enkel de bedoeling is dat u de doorgestuurde informatie ontvangt. Daar staan altijd vergoedingen of compensaties tegenover. Als u die niet krijgt, dan iw het heel simpel. U reageert niet. Als je werkgever hierover klaagt of eist dat je MOET reageren, dan vertel je vriendelijk dat je dat graag doet. Maar dat hij deze afspraken dan best op papier vastgelegt. Immers, indien niet goed en volledig gedefinieerd, is dit geen duidelijke afspraak en kan u fouten begaan zonder dat u wenst. (onderteken zelf nog niets) en stap met dàt papier dan eens naar de vakbond :-)

Reclame

Skinnytar
Topic Starter

#4 , 13 jun 2015 18:24

dan zal ik de volgende keer eens neuzen in ons arbeidsregelement als ik het vind, wat dit lag in het begin gewoon op de bureau maar nu is het ergens verdwenen in orbit en niemand vind het en ja we hebben een HR-afdeling en die is overlaatst nog langs geweest en die geeft ons gelijk daarin en heeft ons ook verteld dat we bij vragen ook steeds een mail mochten sturen, maar ik wou een beetje sneller antwoord anders had ik gewoon gewacht tot maandag

Terug naar “Andere”