Werkstudent - problemen en vragen ivm part time en huren

EmJa
Topic Starter

Werkstudent - problemen en vragen ivm part time en huren

#1 , 01 jun 2015 14:11

Ik zit met een lastige situatie, en door verscheidene elementen is het niet makkelijk voor mij om antwoord te vinden op mijn vragen.

Ik studeer namelijk, en tot op heden heb ik dit voltijds gedaan. In de weekends werkte ik als jobstudent en betaalde ik een deel van mijn kothuur en mijn kosten qua eten, studies etc. Ik heb ook recht gehad op een studiebeurs.
Nu klagen mijn ouders altijd over te weinig geld, mijn twee broers zijn hun kindergeld kwijt (mijn oudere broer vind geen werk maar studeert ook nog en mijn jongere broer heeft te veel verdiend). Ze zeggen nu dat ik waarschijnlijk moet stoppen met studeren omdat ze geld te kort komen.
Ik ben van plan om na mijn examenperiode (Juni) part time werk te gaan zoeken en zelf iets te huren terwijl ik mijn studies afmaak, dus in feite volledig zelfstandig te worden.

Mijn vragen zijn nu,
Kan ik momenteel blijven werken als jobstudent in het weekend terwijl ik werk zoek?

Mijn huidige kotbaas laat geen domiciliering toe en mijn huidige contract loopt tot het einde van Augustus, maar op de moment heb ik ook geen vast inkomen om iets te gaan huren (ik neem aan dat ik geen huurcontract kan ondertekenen als ik nog werkzoekende ben in deze situatie). Mijn ouders willen evenwel niet dat ik bij hen blijf in huis sinds ik heb gezegd dat ik part time werk ga zoeken. Hoe los ik dit op?