Gesjoemel met contracten.

stefanie82
Topic Starter

Gesjoemel met contracten.

#1 , 20 mei 2015 06:27

Het probleem:

Ik heb een geco contract bij een CVO. Maar heb een soort detachering in een andere organisatie (overheidsorganisatie). Contractueel ben ik leerkracht maar ik word ingezet als administratief bediende.

Ik ben nu 34 weken zwanger.
Ik had graag van 17 juni tot 1 januari voor mijn baby kunnen zorgen. De organisatie waar ik werk, had mij een verlofregeling voorgesteld (eerst moederschapsrust, daarna een maand ouderschapsverlof, dan twee weken borstvoedingsrust, dan mijn wettelijk verlof en adv dagen) en ik ging hiermee akkoord.

Maar vorige week bleek dat deze niet kan doorgaan omdat ik blijkbaar gebonden ben aan de regels van onderwijs... Ik kan nu blijkbaar enkel voltijds ouderschapsverlof opnemen indien ik de 4 maanden in 1 keer opneem. Dit zou voor mij financieel echter te grote gevolgen hebben... plus dit zou volgens de organisatie ook gevolgen hebben op mijn wettelijk verlof en ADV dagen.

Maar klopt dit laatste wel? Als ik gebonden ben aan de regels van onderwijs zijn ze dan ook niet verplicht om mij de verlofdagen (schoolvakanties) te geven ipv mij verlofdagen af te nemen?

Indien ja, in het verleden hebben ze mij ook al minder verlofdagen gegeven dan ik in het onderwijs zou hebben (kreeg 20 wettelijke dagen en 12 adv dagen omdat ik 40u ipv 38u/ week moet werken. Zou ik deze dagen die ik niet heb gekregen kunnen terugeisen?

Ik ben niet akkoord met het voorstel dat ze mij nu doen maar wat kan ik dan wel doen?

Graag jullie advies!

Stefanie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 20 mei 2015 09:45

in het onderwijs is er idd dergelijk systeem. Niet elke werknemer in het onderwijs heeft overigens de verlofdagen die gelijk zijn aan de schoolvakanties (verre van eigenlijk).

Wie betaalt je momenteel? overheid of CVO zelf? Waarschijnlijk de overheid?

stefanie82
Topic Starter

#3 , 20 mei 2015 10:16

CVO, dat deels gesubsidieerd is door de overheid.
Ik werk officieel op papier voor hun, maar zij "lenen" mij via die detachering uit.

Reclame

JPV

#4 , 20 mei 2015 10:38

zal dan afhangen van de contracten. Indien je effectief betaald wordt door de CVO, kan dat als privé-werknemer zijn of toch als overheidswerknemer. Te moeilijk om van hieruit uit te maken met 100% zekerheid. Best een vakbond contacteren.

Terug naar “Andere”