Recht op Extra Verlofdagen?

Keet11
Topic Starter

Recht op Extra Verlofdagen?

#1 , 18 mei 2015 13:22

Ik werk reeds meer dan 5,5 jaar voor dezelfde werkgever (eerste werkgever) en val onder PC 200.
Ik heb een contract met een 38-uren workweek, echter werk ik elke week standard 41,5 uur. 8.30-13.00 en 14.00 tot 18.00, behalve vrijdag tot 17.00).

Er werden hier nog nooit vragen over gesteld, maar nu begint dit toch wel meer en meer te spelen ...
Is er een bepaalde manier om hier eisen over te stellen? Er zijn geen extra verlofdagen (ADV).

Komt er nog bij dat ik mogelijk interesse heb om van werkgever te veranderen ...
Ben ik hier een beetje te naief in geweest om hier nooit op te reageren?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 18 mei 2015 13:38

Heb je bewijs van die uren?

Keet11
Topic Starter

#3 , 18 mei 2015 14:07

Ik kan mails opzoeken waarin gezegd worden wat de standaard uren zijn en mijn agenda staat ook vol ...
Welk type bewijs zou voldoende zijn?

Reclame

JPV

#4 , 18 mei 2015 14:15

dat is aan de rechter om te oordelen, maar als je voldoende mails hebt dat dit je uren zijn, kan je alle overuren tot 5 jaar terug eenvoudigweg laten uitbetalen. ik kom op basis van je berekening aan zo'n kleine 800 overuren op 5 jaar, da's toch wel de moeite...

Keet11
Topic Starter

#5 , 19 mei 2015 07:44

Bedankt. Ik zoek het even uit hoeveel ik effectief op mail heb en hoe dit werd verwoord.

de reden
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mei 2015 12:53

Bedankt. Ik zoek het even uit hoeveel ik effectief op mail heb en hoe dit werd verwoord.
als je toch plannen hebt om te veranderen van werkgever, waarom stel je dan per email niet de vraag of er een compensatie mogelijk is voor de 3,5uur per week? en zet je uw werkelijke uurrooster er bij.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Sousske

#7 , 20 mei 2015 20:23

Bij dergelijke situaties worden altijd ADV dagen toegekend. Staat hier niets over in jouw CAO of arbeidsreglement?

Terug naar “Andere”