Ik was afwezig vanaf vanaf vrijdag 17.04.2015 op mijn werk wegens ziekte. Mijn doktersattest heb ik zelf op maandagavond omstreeks 20h00 op de bus gedaan bij mijn werkgever.
Op 29.04.2015 ontvang ik een aangetekend schrijven waaruit moet blijken dat zij mijn attest niet zouden ontvangen hebben. Camerabeelden bevestigen dat ik op 20.04.2015 een omslag ben komen posten. De receptioniste die de post verdeeld is er 90% zeker van dat zij ook effectief een omslag van mij in haar handen heeft gekregen. Mijn werkegever zegt tevens dat ik vanaf 17.04.2015 geen recht heb op gewaarborgdd loon.
Ik stuurde een origineel duplicaat (verkregen van mijn dokter) aangetekend naar mijn werkgever. Deze ontving dit op 30.04.2015. Hij bevestigt dit in een nieuw aangetekend schrijven, maar ook dat het overige uit zijn vorig schrijven van kracht blijft.
Hoe kan ik best bewijzen dat zij wel degelijk tijdig in het bezit waren van dit doktersattest?
Mag de werkgever dit zomaar invorderen op komende uitbetalingen? Of moeten zij mij hiervoor toestemming vragen?
Mocht dit tot een zaak voor de rechtbank komen, welke zijn mijn slaagkansen?
Alvast bedankt voor jullie inzichten.