onkostenvergoeding

mad max
Topic Starter

onkostenvergoeding

#1 , 05 mei 2015 06:44

Hallo
Ik ben nieuw op dit forum :-)
Een vraag ivm onkostenberekening mobiele telewerker.

Ik werk als technieker van thuis uit, bepaal zelfstandig mijn werkplanning, kom zelden op kantoor. Ik ben gemiddeld 75% van mijn dagen onderweg (onregelmatig). Mijn werkgever voorziet in alle benodigdheden (laptop, internetabonnement, telefoon bureaumateriaal). Ik heb thuis een bureau ingericht voor als ik thuis werk.
Mijn werkgever vraagt me nu om een onkostenvergoeding overeen te komen maar hoe bereken ik die? Ik wil geen problemen met RSZ en fiscus over een te hoge onkostenvergoeding (verdoken loon). Dat is niet de bedoeling.

Enerzijds moet je je kosten kunnen bewijzen voor de overheid en anderzijds gelden er forfaitaire vergoedingen...
https://www.socialsecurity.be/employer/ ... ement.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik mijn kosten moet bewijzen kom ik op 75€/maand. (heb alleen kosten van verwarming, electriciteit en water zijn minimaal door zonnecellen en waterput).
Of kan ik 10% van het bruttoloon vragen pro rata van aantal dagen dat ik thuis werk? Maw bruttoloon x10% x 25%
Of beter de bureauvergoeding van 117€?

Ik vind het geen makkelijke oefening.
Bedankt
Max

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding