Hoi iedereen,
Ik zit met een redelijk vervelende situatie, en vroeg me af of iemand van jullie me verder kan helpen.
Ik ben sinds februari 2014 aan het werk, eerst 4/5e vervanging, dan twee contracten. Ik heb sinds november 2014 twee verschillende contracten. Het ene is een deeltijds contract van onbepaalde duur. Het andere is een deeltijds contract van bepaalde duur. Dit tweede contract loopt tot en met 1 juni 2015.
Ik ben al enige maanden op de sukkel met mijn enkel, en nu blijkt er heel wat mis te zijn. Ik word aanstaande vrijdag geopereerd. De revalidatie duurt 2 maanden. Ik zou dus normaal vanaf 8 juli 2015 weer aan de slag kunnen. Het probleem is dus dat er 1 deeltijds contract afloopt tijdens periode van arbeidsongeschiktheid. Hoe moet ik dit oplossen? Krijg ik gewoon een volledige ziekteuitkering?
Voor mijn indiensttreding heb ik twee weken werkloosheidsuitkering gehad. Echter, ik ben geen vakbondsmens en betaal dan ook enkel voor de steun die ik krijg. Nu ben ik dus geen lid meer (aangezien ik ze niet nodig heb gehad). Ik ben bij de vakbond van mijn vriend langsgeweest, dit was uiteraard geen succes. Mevrouw aan de andere kant was niet geneigd om mij te helpen, laat staan om mijn vraag duidelijk te willen begrijpen.
Daarom via deze weg: hoe moet het nu verder? Een deeltijdse ziekte-uitkering via het werk die blijft lopen, maar hoe kan dit aangevuld worden?
Alvast bedankt!