Werkloosheidsuitkering aanvragen.

Kelly_pl
Topic Starter

Werkloosheidsuitkering aanvragen.

#1 , 29 apr 2015 10:47

Sinds 2januari heb ik mijn ontslag genomen.
Sindsdien ben ik werkzoekende, maar heb tot hier toe nog geen uitkering aangevraagd.
Ik ging er van uit dat ik sneller werk zou vinden en dat ik bij RVA toch wel enkele maanden geschorst zou worden.

Echter zijn we nu bijna 4 maand later, en heb ik nog steeds geen geschikte job gevonden.
Ik vermoed dat ik hierdoor met enkele dingen niet inorde ben (sociale zekerheden,...)
Ik ben wel ingeschreven bij vdab als "voltijds werkloos zonder uitkering"

Kan ik alsnog een werkloosheidsuitkering aanvragen ookal is mijn ontslag 4 maand geleden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 29 apr 2015 10:53

U hebt zelf uw ontslag genomen, dus ik vrees dat u geen recht hebt op een werkloosheidsuitkering.

Stap eens naar de RVA

Kelly_pl
Topic Starter

#3 , 29 apr 2015 10:58

Ja, dat dacht ik dus ook.
Maar er zijn mensen die beweren dat ik toch een aanvraag moet indienen via de HVW of een vakbond
Omdat ik anders al mijn rechten verlies.

Ik dacht dat ik inorde zou blijven door mij gewoon in te schrijven bij vdab als "werkloze zonder uitkering"

Reclame

de reden
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 apr 2015 12:00

Ja, dat dacht ik dus ook.
Maar er zijn mensen die beweren dat ik toch een aanvraag moet indienen via de HVW of een vakbond
Omdat ik anders al mijn rechten verlies.

Ik dacht dat ik inorde zou blijven door mij gewoon in te schrijven bij vdab als "werkloze zonder uitkering"
als je een vrijwillige verzaking hebt gedaan kan je dat beeindigen, je zal wel minstens een schorsing krijgen wegens vrijwillig werkloos
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 04 mei 2015 08:25

zo vlug mogelijk een uitkeringsaanvraag doen als dit uw eerste keer is.

Terug naar “Andere”