Nogal vreemd dat je bijna 30 jaar na datum hierover begint? Zou me verwonderen moest je hier nu nog iets mee klaar krijgen
Het ongeval is gebeurd als de TS 2,5 jaar was. Nogal logisch dat hij er op dat moment niet aan gedacht heeft. TS zal nu dus ongeveer 30 zijn.
Ik zou mijn licht eens opsteken bij de mutualiteit. Of je met terugwerkende kracht iets gaat kunnen krijgen, weet ik niet, maar mogelijk heb je wel recht op iets vanaf de dag dat je dit aangeeft.
Dat de "bevoegde instanties" (= overheid / mutualiteit / etc...) u niet zelf op de hoogte stellen van waar u recht op heeft, is schering en inslag. Ik spreek uit ervaring. Ons zoontje is een jaar geleden geopereerd aan een ernstige aandoening. Had het UZ in Leuven ons niet op de hoogte gebracht van waar we recht op hadden, hadden we dit niet geweten. Het ging om onder andere:
- Verhoogd kindergeld.
- Terugbetaling reiskosten voor de periode dat ons zoontje in het ziekenhuis lag.
- Opeing dossier ernstige ziekte bij zowel hospitalisatieverzekering als mutualiteit, waardoor er véél meer terugebetaald wordt (zo goed als alles).
- etc...
Het ging alles bij elkaar over honderden, mogelijk een paar duizend euro, waar we recht op hadden, maar de "uitbetalende instelling" hebben ons hier nooit op attent gemaakt. We moesten er zelf naar vragen.
Het is dus goed om hier zelf naar te informeren. Hoor dus zeker eens bij je mutualiteit (je maakt je daar zeker niet belachelijk door) en laat ons weten hoe het afloopt...