Begin deze maand (Maart 2015) heeft het bedrijf ons medegedeeld dat wij (ong 100 pers.) moeten verhuizen naar de hoofdzetel eind maand Mei, begin Juli, zodanig om alles te centraliseren. Van Antwerpen naar Brussel.
Met de verhuis in kwestie heb ik geen probleem want ik woon centraal tussen Antwerpen en Brussel. Maar...
De hoofdzetel beschikt over een bedrijfsrestaurant. Momenteel beschikken wij nog over maaltijdcheques (extra-legale voordelen?!). De HR vertelt ons dat mij deze verliezen, aangezien er een restaurant is.
In mijn arbeidscontract staat letterlijk vermeld:
De werknemer heeft recht op maaltijdcheques van €6 per gevaloriseerde dag mits een persoonlijke bijdrage van 1,54 euro/per cheque die maandelijks verrekend wordt met het salaris. Verlofdagen/ ziektedagen geven geen recht op een maaltijdcheques. De werkgever behoudt zich het recht voor om deze bijdragen te wijzigen maar zodanig dat de werkgeversbijdrage contant blijft.
--> ja contant ipv constant staat letterlijk in het arbeidscontract (waarschijnlijk typefout).
Mogen zij deze zomaar afnemen, zonder andere compensatie?
Er gaan al "geruchten" dat zij ons een éénmalig bedrag van 1000 euro ter compensatie geven. Maar dit is in mijn ogen nog altijd loonverlies, want wat in het 2de jaar dan?