Contract 1
Is een contract bij de stad, niet de school ook niet de school vzw, maar het openbaar bestuur dat tevens de inrichtende macht is en eigenaar van de gebouwen. Ik word hier als ten volle als contractueel stadsarbeider aanzien. Val onder de rechtspersoonlijkheid van de stad. Het is een arbeiderscontract met algemene taken en bijzondere taken, betaald op D-niveau openbaar bestuur in een onderhoudsfunctie wat fulltime +/- een 1800 euro bruto is. Heb echter maar een 32/38.
De algemene taken zijn de taken die ik uitvoer om het voordeel in natura te krijgen, moet ik buiten de 32u presteren.
De bijzondere taken word ik voor betaald en presteer ik binnen de 32u.
Taken zijn zo vaag omschreven dat ze contract niet eens moeten aanpassen om nieuwe dingen te laten in passen.
Voorbeeld, algemeen orde en netheid (kan alles zijn) of algemeen toezien op de veiligheid e.d. (allen in die algemene taken, die ik dus buiten de 32u moet presteren)
Contract 2
Hier zijn er niet echt problemen mee buien wat ik vernoemde, de uitbetaal regeltjes en rechtspersoon regeling. Het is een aanstelling bij de inrichtende macht (de stad) dus niet ministerie van onderwijs. Rechtspersoonlijkheid van de stad sluit echte onderwijs personeel uit tot hun regels, maar er word nergens omschreven wat de regels wel zijn. Op mijn aanstelling staat dat ik aangesteld ben voor 6/38 in barema 202 - opsteller in het onderwijs. Mijn loon wordt betaald volgens
http://www.ond.vlaanderen.be/wedde/wedd ... =tijdelijk" onclick="window.open(this.href);return false;. Enkel regels kwa benoeming, tadd, e.d. worden niet toegepast omdat ik door de inrichten de macht (stedelijke dienst onderwijs) betaald wordt en niet door het ministerie. Vakantie en eindejaarspremie worden volgens de regels van de stad (en privé) berekend en niet volgens de regels van tijdelijk personeel in de stad waardoor ik 2 maand op 0 sta (zomer maanden) in tegenstelling tot collega's die zelfde barema betaald worden maar door het ministerie (door is berekening anders en wordt zomer niet meegerekend).
Dit is geen contract, maar een aanstelling (nooit een contract ondertekend). Het is altijd tijdelijk (schooljaar, 10 maand). Op loonbrief staat wel con70 - contractueel. Maar zoals ik al zei, nooit geen contract gezien, altijd een aanstelling gekregen. Loon wordt ook door de stad betaald