Ik heb niet zozeer juridische info nodig, maar wel meningen.
Momenteel ben ik een secretaresse in de Belgische tak van een internationale (wereldwijde) onderneming.
Mijn baas is verantwoordlijk voor België.
Hij heeft promotie gekregen en krijgt er Nederland en Luxemburg bij. Dat wil zeggen dat mijn takenpakket gaat veranderen.
Momenteel doe ik 40 km woon-werkafstand enkele rit.
Ik heb uiteraard een loon, ik heb maaltijdcheques, hospitalisatie, groeps, smartphone van het werk en mijn telefoonkosten worden vergoed.
De details zijn nog niet bekend, maar hij gaf zelf al wel dat mijn taken gaan herbekeken worden, en dat de minder belangrijke zaken ergens anders gaan weggelegd worden.
Is het fair om in dit geval te gaan vragen wat dit voor mij inhoudt? Ik bedoel maar : mijn baas krijgt ook een loon dat waarschijnlijk serieus de hoogte in gaat nu hij 3 landen gaat leiden.
Vooral dan ook omdat er in NL iemand aan het hoofd stond die ze hebben laten gaan, dus nu hebben ze 1 man voor 2 jobs.
Als ik in de week een paar keer naar Nederland moet, en mijn reistijd die wordt serieus langer, plus de inhoud van mijn werk verandert serieus, dan mag daar toch iets tegenover staan, niet?
Ik ga een poetsvrouw moeten vragen om meer te komen, omdat ik meer tijd onderweg zal spenderen.
Ik ga honderden kilometers per week meer moeten doen. Plus de extra tijd die de job gaat vergen.
Ik zie het helemaal zitten om eraan te beginnen, maar niet aan de voorwaarden die ik nu heb.
Wat is jullie mening?