Paritair comité 207 of 2018

Iedipipeau
Topic Starter

Paritair comité 207 of 2018

#1 , 19 mar 2015 08:49

Beste,

Ik ben sinds een jaar overgestapt naar een nieuw werk. In principe is het eenzelfde soort bedrijf.
Labo R&D waar desinfectantia worden ontwikkeld, nauw gelinkt aan een productiebedrijf waar dan de gevonden formulaties worden geproduceerd.
Het labo is wel een aparte vennootschap, onafhankelijk van het productiebedrijf. Wél hebben ze dezelfde aandeelhouder(s).

Qua concept is dit dus gelijk aan mijn vorige werkgever. Daar zat ik echter in PC207 en nu ben ik in een PC218 verzeild geraakt.

Zijn er voor- of nadelen aan deze verschillende CAO's?
Moet ik ijveren bij mijn werkgever dat hij overstapt naar de PC207?
Momenteel ben ik de enige werknemer in het bedrijf.

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mar 2015 09:43

beide PC's hebben totaal verschillende CAO's, er zijn dus zeker voor en nadelen, teveel om op te noemen (google op "CAO zoeken 207" en "CAO zoeken 218" om alle CAO's en voor/nadelen te zien).

Een PC is (in principe) geen vrije keuze, maar een opgelegd comité naargelang de activiteiten die iemand uitoefent.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 19 mar 2015 10:20

Pc 218 verdwijnt bovendien op 1 april 2015. In de plaats komt pc 200, dat alle cao’s van pc 218 zal ovenemen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

de reden
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mar 2015 10:51

u kan dat laten controleren bij de inspectie van de sociale wetten of u in het juiste pc zit
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”