werken aan de tuin door familielid

mijnwerker
Topic Starter

werken aan de tuin door familielid

#1 , 18 mar 2015 16:26

Graag wil ik weten of het toegelaten is om je vader (schoonvader ) elke week je tuin te laten onderhouden en aan de woning te werken bij het plaatsen

van nieuwe dingen of herstellingen uit te voeren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 18 mar 2015 17:01

Dit is nog al vaag omschreven aangezien we niet weten wat je vader (schoonvader) doet. Is hij werkloos, is hij met brugpensioen (SWT), is hij met rustpensioen of werkt hij nog full-time of part time.

JPV

#3 , 18 mar 2015 17:39

en wat is "plaatsen van nieuwe dingen"?

Reclame

eldivo

#4 , 18 mar 2015 21:03

ik dacht dat een familielid U tuin mag onderhouden weliswaar zonder bezoldiging.

mijnwerker
Topic Starter

#5 , 18 mar 2015 22:53

Hij is gepensioneerd, woont in Nederland, werkt aan de vernieuwing van het huis, nieuwe muur, plafond enz.

Of hij bezoldigd is weet ik niet.

roharro

#6 , 18 mar 2015 23:16

Waarom zou een vader niet in de tuin mogen werken bij de kinderen?
Als gepensioneerde ga ik geregeld bij mijn dochter in de tuin werken en haar paarden verzorgen.
Welke dictator zou me dat verdorie kunnen verbieden?

Blijkbaar zijn er mensen die graag in Noord-Korea zouden gaan wonen....
of dagdromen over vergane dictaturen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

LeenW

#7 , 18 mar 2015 23:51

Waarom zou een vader niet in de tuin mogen werken bij de kinderen?
Als gepensioneerde ga ik geregeld bij mijn dochter in de tuin werken en haar paarden verzorgen.
Welke dictator zou me dat verdorie kunnen verbieden?

Blijkbaar zijn er mensen die graag in Noord-Korea zouden gaan wonen....
of dagdromen over vergane dictaturen.
Verbieden niet, maar als zelfstandige kun je belast worden voor bepaalde gratis werken.

roharro

#8 , 18 mar 2015 23:53

De vraag van TS betreft een gepensioneerde.
"Hij is gepensioneerd, woont in Nederland"

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#9 , 19 mar 2015 11:22

Heu... Mijn vader komt bij mij thuis ook regelmatig eens een handje toesteken. Ik bij hem thuis ook. Afhankelijk van het werk dat er te doen is. Bezoldiging is meestal een lekker warme maaltijd met de familie na afloop van de werken. Waarom kan iemand daar iets op tegen hebben?

Mag ik de OP vragen waarom hij de vraag stelt? Het gaat blijkbaar niet over zijn eigen schoonvader, aangezien hij niet weet of de persoon in kwestie al dan niet betaald wordt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#10 , 19 mar 2015 11:26

Er is wel een hemels breed verschil tussen u kinderen bijstaan in de tuin of een klusje hier en daar, of gaan helpen in een vennootschap van de kinderen, want je kan nooit ouder zijn van een vennootschap, natuurlijk kan je dit aanvragen om je kind in de vennootschap te helpen maar niet de vennootschap helpen, en zeker oppassen met bruggepensioneerden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#11 , 19 mar 2015 14:01

Hoe kom je erbij dat de (schoon)vader waarover sprake, helpt in een vennootschap? Heb ik iets gemist in de verklaringen van de topic starter?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro

#12 , 19 mar 2015 15:10

De vraag was enkel of een vader in de tuin van zijn kinderen mag werken.
Mijn vrouw is er nooit in gelukt een vennootschap te baren.
Misschien kan dat met KI intussen wel, ik weet het niet

mijnwerker
Topic Starter

#13 , 19 mar 2015 20:21

Het werken in de tuin is niet zomaar effe helpen het gras af te doen maar een ganse dag de hele tuin opknappen zonder hulp, wekelijks.
Het is zeker geen " venootschap"
We leven hier niet in een dictatuur ... maar je weet nooit met de wetgeving.

roharro

#14 , 19 mar 2015 20:25

Het werken in de tuin is niet zomaar effe helpen het gras af te doen maar een ganse dag de hele tuin opknappen zonder hulp, wekelijks.
Het is zeker geen " venootschap"
We leven hier niet in een dictatuur ... maar je weet nooit met de wetgeving.
Die mag daar alle dagen in de tuin werken.

mjers

#15 , 20 mar 2015 09:07

Het is toegelaten om familie van de eerste lijn te helpen zonder beperkingen. ( we hebben het hier niet over venootschappen)
dwz: broer - zuster, zoon - dochter, vader - moeder...

Dus in theorie is dit voor verdere familie niet toegelaten.
Echter ken ik niemand die vervolgd is geweest omdat zijn neef of nonkel komt helpen aan de verbouwingen van zijn huis...

Terug naar “Andere”