Hello ik heb een vraagje,
Ik heb al wat rondgezocht rond dit onderwerp en al wat gevonden maar denk toch dat ik nog net een andere nuance heb..
ik vroeg me af of je als werknemer een factuur kan maken aan je werkgever voor diensten.
let wel: ze zijn van een andere aard dan de prestaties die je volgens het contract moet leveren.
dus het zijn zeker geen overuren o.d.
vb: ik zit op een logistieke afdeling van een firma waar ik mijn werk met plezier uitoefen en maak websites na mijn uren. (ja sorry, de cliché)
hiervoor ben zelfstandig in bijberoep of heb ik een vennootschap (ik factureer van hieruit reeds aan heel wat klanten)
Momenteel is er in mijn bedrijf intern niemand die zich bezighoudt met een website.
Nu zie ik een opportuniteit voor mijn werkgever voor een grote site, die dankzij heel wat technologie ook wat zal automatiseren op sommige diensten. (ik moet ook investeren vanuit mijn eigen zaak in IT infrastructuur ed) en moet ik maandelijks vermoedelijk werkzaamheden uitvoeren dus zal ik ook telkens nadien nog moeten aanrekenen.
(vandaar dat een eenmalige bonus niet interessant is)
De contactpersoon voor deze site is ook iemand die geen leidinggevende is van mij en uit een ander departement.
Mag ik dit doen?
alvast dank voor jullie reacties!