Hi,
Als dit verkeerd staat, mijn excuses, maar ik vond niet direct een passende rubriek.
Klopt dit, dat iemand, die komt helpen, van het ziekenfonds (poetsvrouw,gezinshulp e.a.), geen contact mag hebben, met de helpende persoon en hun familie buiten haar werkuren?
Als zoon, zou ik bvb geen contact via gelijk welk sociaal media mogen hebben, met de poetsvrouw, die komt helpen bij mijn ouders.
Nu mijn vragen:
Is dit ergens een besluit op ministerieel niveau?
Is dit eigen aan een ziekenhuis en een (verplicht) standaard?
Of kan/mag gelijk welke werkgever incluis ziekenfonds dit niet eisen?
Ik vraag dit, omdat daar eens sprake van was, en de poetsvrouw in kwestie, zei, dat ze buiten haar werkuren geen contact mag hebben, omdat ze weet had, dat een collega van haar ontslagen was, omdat ze nog contact hadden met haar buiten de uren. Reden zou blijkbaar zijn, dat er sprake is van o.a. mogelijks zwartwerk enz.
Komt dit nog voor bij andere werkgevers? Ik heb wel al gelezen, dat ze nogal streng toezien van sociaal media bij politie en militairen (wat ik wel enigszins begrijp), maar nog nooit van een helpende hand via een ziekenfonds.
Of zuigt die poetsvrouw dat helemaal uit haar duim, en is hetgeen ik nu schrijf 100% quatsch?