Vrijwillig afstand doen van het recht op uitkeringen

Amy1984
Topic Starter

Vrijwillig afstand doen van het recht op uitkeringen

#1 , 06 jan 2015 18:46

Sinds 1 november 2010 wordt de procedure inzakeactivering van het zoekgedrag geschorst indien dewerkloze door middel van een niet herroepbareschriftelijke verklaring bij het werkloosheidsbureauvrijwillig verzaakt aan de uitkeringen tijdens een pe‑riode van minstens zes maanden (KB 28 september2010).

Ik combineer nu een werkloosheidsuitkering met zelfstandige in bijberoep en ik ben misschien van plan dit ook eens te doen.

Mijn vraag is: kan je dan na die zes maanden opnieuw uitkeringen aanvragen of is dit onomkeerbaar?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jan 2015 07:31

ik dacht, tenzij er nieuwe bepalingen zijn, dat je nog altijd max 3 jaar kan afzien van uitkeringen.

Amy1984
Topic Starter

#3 , 07 jan 2015 16:33

Bedoeling is dan om evt de stap naar hoofdberoep te zetten uiteraard. Maar indien het toch niet verloopt zoals gedacht, of ik na die zes maanden nog eens kan terugvallen op uitkeringen. Uit uw antwoord maak ik op dat dit dus mogelijk is. Thx.

Reclame

Terug naar “Andere”