Thuis privé muziekles geven. Voorwaarden

Crumpler512
Topic Starter

Thuis privé muziekles geven. Voorwaarden

#1 , 17 dec 2014 15:34

Hallo allemaal!

Ik geef momenteel thuis enkele uurtjes privé les en zou dit graag willen uitbreiden.
De belangrijkste stap is dus om zelfstandig (in hoofdberoep) aangezien ik op een muziekschool ook lesgeef, maar dit zijn maar slechts 3 uurtjes/week (in loondienst).

Zijn er speciale voorwaarden of eisen waar ik aan moet voldoen naast de eenmanszaak zelf? Maakt de ruimte bv. iets uit? Mag ik zomaar lesgeven in mijn "privé"?
Ik heb een eigen drumruimte bij m'n ouders (waar ik ook nog woon) achteraan in de loods. Volledig afgezonderd dus.

Bedankt!
Marijn

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 17 dec 2014 15:46

Je zal in de eerste plaats toelating moeten hebben van de muziekschool waar je les geeft.
Want je gaat de concurrentie aan met het DKO. (uw eigen werkgever dus)
Als die muziekschool in dezelfde gemeente ligt waar je les geeft, en het zijn de zelfde soort lessen, ben ik er redelijk zeker van dat je geen toestemming zult krijgen.

Crumpler512
Topic Starter

#3 , 17 dec 2014 15:53

Ligt niet in dezelfde gemeente.

Reclame

de reden
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 dec 2014 17:58

Je zal in de eerste plaats toelating moeten hebben van de muziekschool waar je les geeft.
Als die muziekschool in dezelfde gemeente ligt waar je les geeft, en het zijn de zelfde soort lessen, ben ik er redelijk zeker van dat je geen toestemming zult krijgen.
is er dan een geldig concurentiebeding? hoeveel moet je nu weer minimum bruto verdienen op jaarbasis? en dit dan met 3uurtjes per week, lijkt mij sterk
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

giserke

#5 , 18 dec 2014 00:25

is er dan een geldig concurentiebeding? hoeveel moet je nu weer minimum bruto verdienen op jaarbasis? en dit dan met 3uurtjes per week, lijkt mij sterk
Maakt niet uit hoeveel je verdient.
Overheidspersoneel moet toestemming hebben om een zelfstandige activiteit uit te voeren naast zijn job bij de overheid.
De reden is dat men zeker moet zijn dat je niet aan belangenvermenging doet.

Crumpler512
Topic Starter

#6 , 18 dec 2014 01:07

Oke, stel dat ze dit dus goedkeuren: welke stappen moet ik allemaal ondernemen om bij mij thuis privé les te mogen geven? (naast het starten van de zelfstandige activiteit).

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 18 dec 2014 08:05

- checken of je qua geluidsnormen geen probleem zal hebben (best even aftoetsen bij stad)
- je aansluiten bij een sociale kas in hoofdberoep

Crumpler512
Topic Starter

#8 , 18 dec 2014 11:12

Buren is geen probleem.
Ik veronderstel aangezien het over privé les gaat, de ruimte niet wordt bekeken als "openbare plaats" of zo, en ik dan niet aan alle verplichtingen van een openbare plaats moet voldoen? (brandveiligheid voorwaarden, sanitaire voorzieningen,..).
Of is dit wel het geval?

Terug naar “Andere”