Recht op syndicale premie na opzeg lidmaatschap

robin1975
Topic Starter

Recht op syndicale premie na opzeg lidmaatschap

#1 , 20 nov 2014 18:07

Beste allemaal,

ik heb mijn lidmaatschap bij de vakbond deze maand opgezegd. Ik heb 11 maanden lidmaatschap betaald en heb via mijn paritair comité recht op een syndicale premie.

Ik heb mijn vakbond dan ook de vraag gesteld om deze syndicale premie pro rata 11/12 (zijnde 11 maanden van 12 maanden) betaald te krijgen. Andere jaren heb ik deze ook steeds gekregen.

Nu zeggen zij echter dat ik tot volgend jaar april 2015 (periode van uitbetaling) lid moet zijn om deze syndicale premie van dit jaar 2014 te kunnen krijgen.

Deze voorwaarde/regel is echter nergens terug te vinden. Het zijn volgens de vakbond interne regels. Om iets van dit jaar te krijgen waar ik recht op heb, moet ik eerst nog 4 maanden lid blijven.

Kan dit ? Of bestaat er toch enige verplichting om dit te moeten uitbetalen. Als ik deze voorwaarde kende, was ik lid gebleven tot april 2015 en had dan pas opgezegd.

Iemand hier enige ervaring mee om mij een antwoord te geven dat ik kan doorgeven aan de vakbond ?

Ik wacht vol verwachting op jullie antwoorden.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 nov 2014 21:25

welk paritair comité?

robin1975
Topic Starter

#3 , 20 nov 2014 21:27

welk paritair comité?
PC209 - bedienden metaalnijverheid

Reclame

Terug naar “Andere”