Pagina 1 van 1

Ongewettigd afwezig.

Geplaatst: 14 aug 2014 07:28
door Kelly_pl
Beste,

Ik ben reeds 3x afwezig geweest op het werk wegens ziekte.
In het arbeidsreglement staat dat ik eerst de leidinggevende telefonisch moet verwittigen en nadien de personeelsdienst.
Het mag alleen telefonisch volgens het reglement.
En het doktersattest moet binnen de 48u bij hun zijn.

Nu heb ik dit reeds altijd gedaan, echter heeft mijn leidinggevende deze week een mail ontvangen van de personeelsdienst dat ik nooit met hen zou gebeld hebben en ik de volgende keer gewoon ongewettigd afwezig ben.
De telefonische gesprekken zijn ook niet te bewijzen natuurlijk.
Het vreemde van heel de zaak is dar net de persoon die ik altijd aan de lijn heb gehad om mijn afwezigheid te melden deze mail stuurt.

Kan ik in het vervolg toch via mail verwittigen zonder risico te lopen ongewettigd afwezig gezet te worden, ook al staat in het contract dat het telefonisch dient te gebeuren?
Zo kan ik op zijn minst toch bewijzen dat er melding werd gemaakt.

Re: Ongewettigd afwezig.

Geplaatst: 14 aug 2014 07:46
door JPV
telefonische gesprekken zijn te bewijzen aan de hand van de factuur van je telefoon. Volgende keer verwittigen via mail én telefoon mocht je geen GSM-abonnement met factuur hebben.

Re: Ongewettigd afwezig.

Geplaatst: 14 aug 2014 14:28
door eylis
Volgens mij is het perfect mogelijk om via mail of zelfs SMS je werkgever te verwittigen dat je ziek bent. Immers: Bij een zware laryngitis krijg je geen woord uit je stembanden....