Een twee-tal weken geleden moest ik op maandagmorgen mijn werk verlaten omdat ik stekende pijn had in mijn nier. Na 6 uur onderzoek op het spoed kon ik het hospitaal verlaten. Direct daarna verwittigde ik mijn leidinggevende over de situatie en het feit dat ik de daaropvolgende dagen niet aanwezig zou zijn. Op woensdag was mijn ziektebriefje ingeleverd bij de werkgever (wat volgens mij binnen de 48 uur is zoals vereist sinds mijn afwezigheid wegens ziekte begon te lopen vanaf dinsdag).
De donderdag van mijn afwezigheid kwam de controle-arts langs in de middag. Ik was echter niet aanwezig in mijn huis en zag pas 's avonds dat deze langs was geweest. Op het papier stond dat ik daar diezelfde dag om 19 uur moest langs gaan voor de controle. Maar omdat ik pas om 19.15 thuis was kon ik daar natuurlijk niet meer aanwezig zijn. Ik heb toen direct de arts in kwestie opgebeld maar kreeg niemand aan de lijn en liet dan maar een boodschap na om de situatie uit te leggen en liet mijn nummer achter met de vraag om contact met me op te nemen als er een nieuwe afspraak of iets dergelijks kon gemaakt worden. Na dat telefoontje belde ik direct nog eens naar mijn leidinggevende om dit te melden en tevens ook te zeggen dat ik de daaropvolgende maandag terug aanwezig ging zijn op het werk.
De dag daarna kreeg ik een aangetekende zending van de werkgever waarin stond dat ik niemand had verwittigd over mijn afwezigheid en dat mijn briefje niet op tijd was afgeleverd waardoor ik zogezegd 2 dagen onwettig afwezig was. Als dit nogmaals gebeurde zou mijn contract afgelopen zijn. Ik heb de opgebelde leidinggevende de week erop met deze brief geconfronteerd en hij bevestigde mij dat ik inderdaad wel had opgebeld (het stond zelfs de dag erna op de planning dat ik niet aanwezig ging zijn.). Dus dit zijn allemaal grove leugens.
Deze week ( de week erna dus) kreeg ik alweer een aangetekende zending met daarin vermeldt omdat ik niet op de uitnodiging van de controle-arts ben ingegaan en de werkgever niet heb verwittigd. Ik heb nog geprobeerd de arts te bereiken en heb wel degelijk mijn leidinggevende verwittigd. Dus alwaar grove leugens waardoor ze zichzelf nu het recht geven om me mijn gewaarborgd loon te ontzeggen.
Ik voel me in deze situatie geviseerd omdat ik uit goede bronnen weet dat de persoon in kwestie van de personeelsdienst al mensen waar hij het goed mee doet 2 weken thuislaat zonder doktersattest, mensen die langdurig of veelvuldig ziek zijn die nooit een controle-arts over de vloer krijgen (dit was trouwens de eerste keer dat ik ziek was in meer dan een half jaar dat ik daar werk.), enz.
Ik kan alle bewijslast aantonen aan de hand van mijn telefoonverkeer en getuigenissen. Welke verder stappen kan ik ondernemen? Want ik ga volledig niet akkoord met de manier waarop ik word behandelt. En dit is nu nog maar 1 feit van een lange lijst over mijn onderwerp!