software engineer

Levana
Topic Starter

software engineer

#1 , 04 jul 2014 22:25

Ik ben van opleiding licentiaat in de toegepaste informatica. In 2004-2005 ben ik twee jaar werkloos geworden en op het einde van mijn werkloosheid heb ik een opleiding gevolgd bij de VDAB in automatisering. Na een paar weken ben ik echter met die opleiding gestopt en ik heb dan werk gevonden als embedded software ingenieur. Waarvoor ik dan ook een IBO opleiding gevolgd heb tot R&D engineer. Ik heb in die positie 4 jaar gewerkt. Dit werk omvatte software voor koelkasten.

Daarna heb ik in een nieuwe positie een contract getekend voor "embedded software ingenieur". Dit is de enige vermelding die ik op mijn contract heb staan.

Om mijn werkloosheid van 2 jaar te rechtvaardigen heb ik melding gemaakt dat ik een opleiding automatisering ben begonnen alvorens te gaan werken als software ingenieur.

Nu wilde mijn werkgever dat ik automatisering zou gaan doen, waar ik dus 9 jaar geleden een opleiding niet van heb afgemaakt. Ik ben zelf al naar de advocaat gegaan en die heeft gezegd dat ze mij niet kunnen te werk stellen als technieker. Mijn werkgever heeft zelf ook al een toevoegsel aan mijn contract getekend waarin hij verklaart mij nooit elektromechanisch werk te laten doen.

Toch ben ik er nog niet helemaal gerust in. Zou mijn werkgever mij iets kunnen doen als ik op mijn CV gezet heb bijna 10 jaar geleden cursus te hebben gevolgd die ik niet heb afgemaakt. En waarbij ik zelf enkel en alleen een contract heb getekend voor "embedded software ingenieur"?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 07 jul 2014 08:11

mocht je kunnen uitleggen of er een groot verschil bestaat tussen "embedded software ingenieur" en "automaterisering", zou het helpen om een oordeel te kunnen maken :)

Levana
Topic Starter

#3 , 07 jul 2014 09:59

Embedded software engineer is software engineer
Automatisering is elektromecanicien

Reclame

JPV

#4 , 07 jul 2014 10:48

als het ene over fysieke arbeid gaat (elektromecanicien) en de andere IT-gerelateerd is, zijn die duidelijk verschillend en beantwoord je arbeidsovereenkomst niet meer aan de uitgevoerde taken. Je kan dan je werkgever hierover in gebreke stellen.

Terug naar “Andere”