ADV - arbeidsduurvermindering

Bisschop
Topic Starter
Berichten: 52

ADV - arbeidsduurvermindering

#1 , 20 jan 2014 14:49

Hallo,

Ik lees op verschillende sites, waaronder http://www.jobat.be/nl/artikels/mag-je- ... gend-jaar/" onclick="window.open(this.href);return false;, dat ADV dagen niet overdraagbaar zijn.
“Hetzelfde geldt voor inhaalrustdagen. Als je bedrijf werkt met een gemiddelde arbeidsduur op jaarbasis door de toekenning van inhaalrust- of ADV-dagen, dan moeten deze ADV-dagen voor het einde van het jaar worden opgenomen.”
Nu werk ik 40u/week en heb ik recht op 12 ADV dagen. Heb ik die alle 12 reeds ter beschikking op 01/01? Of krijg ik er 1 na elke gepresteerde maand? In dat laatste geval: dan kan ik mijn ADV dag van december nooit opnemen want ik kan hem niet meenemen naar het volgend jaar? In het eerste geval: wat dan bij ontslag tijdens het jaar, ik heb dan mogelijk al meer ADV dagen opgenomen dan ik verdiend heb?

groeten,
Mark

PS: http://www.juridischforum.be/forum/view ... 11&t=50167" onclick="window.open(this.href);return false; is mij niet duidelijk en al wat oud om te hernemen, vandaar nieuwe topic.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 jan 2014 22:46

Wat is je paritair comite?

Bisschop
Topic Starter
Berichten: 52

#3 , 26 jan 2014 11:25

PC 218

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 26 jan 2014 23:04

dan moet de manier van opnemen in principe in een CAO staan. staat dit er niet in, dan mag je voer de referteperiode (1 jaar) ze niemen zoals je wil. Hou er wel rekening mee dat je dan mogelijks loon dient terug te betalen indien je het aantal uren ten onrechte opneem( bvb bij ontslag tijdfens het jaar).

69_Shorty_69
Berichten: 153

#5 , 27 jan 2014 14:44

Zoals JPV zegt, ik zit in hetzelfde systeem en zelfde pc, vanaf 01/01 van dat jaar worden de 12 ADV dagen bij ons toegekend op te nemen op een willekeurig moment op het jaar al dan niet opeenvolgende dagen, ze moeten idd ook allemaal worden opgenomen zijn voor 01/01 van het jaar daarop dus je laatste ADV-dag zou uiterlijk op 31/12 van het huidige jaar moeten opgebruikt moeten worden.
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Terug naar “Andere”