te veel lid geld betaald aan acv

lekkerding
Topic Starter
Berichten: 6

te veel lid geld betaald aan acv

#1 , 04 dec 2013 14:15

hoi iedereen

ze wisten mij gisteren te vertellen op de vakbond dat als je werkloos bent je minder lidgeld moet betalen
nu ben ik al van 2010 werkloos nog wel veel via intrim gewerkt...maar heb altijd de volle pot betaalt
nu bel ik naar de hoofbureau en zeggen ze mij dat ik 3maanden werkloos moet zijn voor dat je in aanmerking komt voor minder te betalen
dus ik word van het kastje naar de muur gestuurt...ik zeg dat ik da geld dat ik teveel heb betaald dat ik dat trug wil..en weten zij mij dood leuk te vertellen
dat ze maar 1 jaar terug kunne gaan...terwijl als je vraag of je ooit syndicale premie hebt gehad wel terug naar 2009-2010 kunne gaan...
nu is de vraag wat kan ik hier aan doen ik zo is geteld en dit gaat toch wel over bena 300 euro dat ik teveel heb betaalt terwijl dat zij wel 1ne dag dop terug willen innen moet ik maar naar mijn lidgeld fluiten wat kan ik hier aan doen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 04 dec 2013 14:22

Ik dacht dat dit maar verjaarde na 5 jaar, en dat het argument van 1 jaar dus niet geldig is.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 dec 2013 20:20

veel via interim gewerkt => niet voltijds werkloos.

Het aanpassen van een werkloosheidscategorie met terugwerkende kracht is geen recht, maar een gunst. Niemand verplicht die vakbond om een lagere bijdrage te vragen voor een volledig werkloze. Terugkeren over meer dan 1 jaar zou trouwens wettelijk ook dubieus zijn, gezien de betaalde vakbondsbijdragen fiscaal aftrekbaar zijn. Bij terugbetalingen zou men zo in problemen komen.

Reclame

lekkerding
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 06 dec 2013 21:08

maja zij willen wel da kik ne dag dop trug betaal van vorig jaar en als ge iet van hun moet hemme kregde niks trug ik krijg ook genne syndicale premie dus ja ze steken als wee in hunne zak

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 06 dec 2013 22:23

De dag dop die terugbetaald moet worden zal een terugbetaling zijn die opgelegd wordt door de RVA, komt niet door henzelf. En een syndicale premie is iets dat zij zelf enkel doorstorten als ze zelf iets krijgen, ze winnen daar zelf dus op zich niet aan (behalve een administratievergoeding).

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 dec 2013 23:38

men zegt lidgeld maar eigenlijk is het een bijdrage je zal dus moeten rekenen op hun goodwill
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”