recup feestdag op zondag en aftrek vakantiedagen

voetballerke
Topic Starter

recup feestdag op zondag en aftrek vakantiedagen

#1 , 26 jul 2013 22:35

ik heb eigenlijk enkele vraagjes ivm verlofdagen, zal eerst even mijn situatie schetsen. Ik werk als bediende 38u/week 4.5dagen (maandag-dinsdag-woensdag-vrijdag en zaterdagvoormiddeg) en heb 20dagen vakantie.
* Als ik op een zaterdagvoormiddag verlof neem wordt hier een hele dag voor af ge trokken mag dit zomaar?
* Als een feestdag op een zondag valt beslist mijn bazin bvb om zaterdag te sluiten en dan krijgen we dus eigenlijk slechts een halve dag ipv ganse dag? wettelijk?
* Als een feestdag op een donderdag valt heb ik volgens mijn bazin geen recht op recup omdat dit niet in mijn rooster valt.is dit zo?

word ik hier erg "in't zak gezet" of heeft mijn bazin gelijk zo niet wat kan ik hier tegen beginnen. ik werk immers graag waar ik sta nu en heb geen zin om dit te verpesten maar krijg wel graag waar ik recht op heb.

al vast bedankt voor jullie hulp en mening

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 28 jul 2013 09:19

ik heb eigenlijk enkele vraagjes ivm verlofdagen, zal eerst even mijn situatie schetsen. Ik werk als bediende 38u/week 4.5dagen (maandag-dinsdag-woensdag-vrijdag en zaterdagvoormiddeg) en heb 20dagen vakantie.
1) * Als ik op een zaterdagvoormiddag verlof neem wordt hier een hele dag voor af ge trokken mag dit zomaar?
2) * Als een feestdag op een zondag valt beslist mijn bazin bvb om zaterdag te sluiten en dan krijgen we dus eigenlijk slechts een halve dag ipv ganse dag? wettelijk?
3) * Als een feestdag op een donderdag valt heb ik volgens mijn bazin geen recht op recup omdat dit niet in mijn rooster valt.is dit zo?