ziek op feestdag die zondag is

Dust
Topic Starter

ziek op feestdag die zondag is

#1 , 24 jul 2013 09:42

Hallo, zondag 21 juli is zowel een feestdag als een zondag. Ik ben verpleegkundige. Op de geplande uurlijst moet ik die dag werken.
Op deze geplande uurlijst krijg de feestdag terug eind juli en mijn zondagdienst krijg ik terug als vrije dag op dinsdag 23/7.
Maar, ik val ziek en kan dat weekend niet werken. Maandag 22 juli ben ik alweer paraat. Wat gebeurt er nu? Behoud ik die 2 vrije dagen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2013 17:14

Hallo, zondag 21 juli is zowel een feestdag als een zondag. Ik ben verpleegkundige. Op de geplande uurlijst moet ik die dag werken.
Op deze geplande uurlijst krijg de feestdag terug eind juli en mijn zondagdienst krijg ik terug als vrije dag op dinsdag 23/7.
Maar, ik val ziek en kan dat weekend niet werken. Maandag 22 juli ben ik alweer paraat. Wat gebeurt er nu? Behoud ik die 2 vrije dagen?
als het gaat om inhaalrust niet
inhaalrust voor een gewerkte feestdag is binnen de 6 weken en inhaalrust voor een zondag is binnen de week
de voorwaarde om recht te hebben op die inhaalrust is werken op feestdag of een zondag

als het gaat om een (collectieve) vastgelegde vervangingsdag voor de feestdag van 21 juli wordt de vervangingsdag als feestdag aanzien , maar dat is hier allicht niet het geval
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Mariette

#3 , 24 jul 2013 17:28