Werkgeversbijdrage sociaal abonnement

hendrik1
Topic Starter
Berichten: 258

Werkgeversbijdrage sociaal abonnement

#1 , 01 mar 2013 17:37

Beste(n),

ik was vandaag enigsinds verwonderd te moeten vaststellen dat mijn werkgever ineens vanaf deze maand veranderd is qua bijdrage in het sociaal abonnement. Hij houdt vanaf heden géén rekening meer met de werkelijke afstand die de werknemer doet (voor de berekening van het sociaal abonnement), maar hij kiest voor een eenheidsprijs die blijkbaar geplafonneerd is op 31,70 eur/maand (waar halen ze DAT?). Ik kom van ver, dus het verschil is duidelijk voelbaar.

Er werd hierover niet op voorhand gecommuniceerd, noch heeft dit te maken met een sectoraal of ondernemingakkoord (althans voor zover ik weet).

Kan mij iemand uitleggen hoe dit komt? En vooral: van waar dit komt?

Liefst geen antwoorden in de zin van: vraag het aan de vakbond edm....het weekend begint en ik wil het rapper weten :wink:


Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door hendrik1 op 01 mar 2013 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2013 17:46

nummer paritaire comité
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

hendrik1
Topic Starter
Berichten: 258

#3 , 01 mar 2013 17:49

pc 207 (chemie)

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 mar 2013 23:14

- werk je in West-Vlaanderen of elders?
- met welk vervoersmiddel verplaats je je?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 mar 2013 11:45

pc 207 (chemie)
http://www.meta.fgov.be/CAO/207/207-2012-000335.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
in deze cao is alvast geen sprake van die grens

bij cao zoeken , vul je uw nummer pc in voor de overige cao's
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”