maaltijdcheque en verdeling ervan

braem.christian
Topic Starter
Berichten: 4

maaltijdcheque en verdeling ervan

#1 , 24 dec 2012 08:59

volgend werd door een klant tegen mij verteld

klant zijn vrouw werkt op boeking als hoofd
klant is eigenaar en zaakvoerder van het bedrag

klant zijn vrouw doet alle maaltijdcheques brieven open van het personeel en gooit alles op een hoopje
maw ook alle voordeelcheques die erin zitten

dan gaat zij per personeelslid allle maaltijd cheques terug verdelen, maar de voordeelcheques gaat zij in een grote pot gooien en onderling verdelen.

ik heb hem verteld, u maakt een serieuze fout, vermits u de maaltijdcheques niet mag opnenen, en ook de voordeelbons niet mag nog eens verdelen.
tevens hebben ik met steekproef gewoon eens gecheckt wat het personeelslid kreeg, en kreeg bv cheque nr 6 drie maal, en niet zoals het hoort de opeenvoglende nummers.

welke arbeidsrechtelijke fouten maakt hij hier allemaal en hoe kan je dit laten vaststellen en hoe kan je dit beveiligen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 dec 2012 13:33

Werkgever moet werknemer zijn loon bezorgen. Indien er niks in de AO staat over de voordeelcheques, behoort dit imho niet tot het loon en mag de werkgever daarmee dus doen wat hij wil.

Het maakt imho ook niet uit welk nummertje iemand krijgt, er moet gewoon X aantal (geldige) maaltijdcheques afgeleverd wroden.

Reclame

Terug naar “Andere”