werkloos

keni
Topic Starter
Berichten: 5

werkloos

#1 , 03 dec 2012 18:30

kan je geschorst zijn van de rva,wanneer je bij een wegcontrolle tegen gehouden bent,en er bevind zich materiaal in uw wagen ,bv.boormachien of ander materiaal

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 dec 2012 19:13

de RVA heeft geen zaken met wat er al dan niet in je wagen zit. Dat er zelfs een volledige Gamma in je auto zou zitten, wil niet zeggen dat je al dan niet aan het werk bent. Dit kan natuurlijk wél gebruikt worden om vermoedens qua zwartwerk te versterken

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2012 17:14

kan je geschorst zijn van de rva,wanneer je bij een wegcontrolle tegen gehouden bent,en er bevind zich materiaal in uw wagen ,bv.boormachien of ander materiaal
toch maar opletten de inspecteurs van de rva zijn bevoordeeld met een wettelijk vermoeden er is dus een omgekeerde bewijslast
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

keni
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 09 dec 2012 06:45

bedankt voor de reacties,maar ik heb mij testijds laten wijs maken,dat wanneer je werkeloos bent ,dat je tottaal niets van materiaal in je wagen mag hebben,voor de rva zou dat een onrechtstreeks bewijs zijn dat je aan zwartwerk doet,ik moet zeggen ik rij namelijk wel met een camionette rond he,ja dat is nu eenmaal mijn eninge voertuig,en deze zit vol materiaal omdat ik thuis gewoonweg geen plaats heb om het te stokeren,klinkt een beetje apsurt,maar het is zo.graag een reactie waarvan jullie wel echt zeker zijn,alvast bedankt

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 09 dec 2012 07:29

Als je totaal geen twijfel bij de RVA wil zaaien: kuis/was dat gereedschap héél goed af en zorg ervoor dat er geen recente gebruikssporen zijn. Dan kan je bij controle terecht zeggen dat je niet net op de baan was om iets te ondernemen.

Het hebben van materiaal in je wagen is geen direct bewijs dat je iets in het zwart doet, maar als je net naar een vriend bent geweest die zware verbouwingen doet, ze je daar quasi dagelijks zien én je auto vol materiaal zit, dan zal je wel alles moeten uitleggen.

Ik vraag me trouwens af waarom je niet evengoed ANDER materiaal kan stockeren in je wagen dan zo'n materiaal. Of waarom je je camionette niet EXTRAkan volsteken met materiaal zodat het duidelijk is dat hij gebruiksklaar is.

Nu, het is simpel: indien de RVA je verdenkt, zullen ze NAAST het feit dat je camionette vol steekt, nog ander bewijs verzamelen. Ze zullen controleren wanneer je thuis vertrekt of toekomt en in welke kledij. Als je bvb met een overall thuis vertrekt en/of terug toekomt, zal je hangen tenzij je een héél goed verhaal hebt. Of ze volgen je auto en zien waar je naartoe gaat.

Terug naar “Andere”