Overname eigen wagen door het bedrijf

Alfa01
Topic Starter
Berichten: 3

Overname eigen wagen door het bedrijf

#1 , 01 dec 2012 11:15

Mijn werkgever stelt voor om mijn eigen wagen (2 jaar oud) over te nemen om hem dan als bedrijfswagen aan mij toe te kennen.
Wat zijn hier de aandachtspunten / te maken afspraken / gevaren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Berichten: 2513

#2 , 01 dec 2012 15:02

Google eens op leasingwagens zoal ING Carlease, ... er zijn er nog vele andere. Misschien vind je daar de voorwaarden.
We hebben zelf een bedrijfwagen, maar om die kleine lettertjes over te typen is een beetje te veel van het goede.
Je kan het, denk ik, bijna volledig vergelijken met leaseplan.

dako
Berichten: 335

#3 , 04 dec 2012 12:27

-verkoop aan je werkgever: zorg voor een correcte prijs, zowel voor jezelf als voor werkgever. Best op basis van vb offerte/bod van garage, vergelijkbare wagens online,... Bij verkoop aan overdreven prijs kan/zal dit bij controle kunnen bezien worden als "extra loon/bonus"

-werkgever zal na overname alle kosten betalen, maar jij zal een extra VAA van deze wagen krijgen. berekeningen/hoe hoog kan je online terugvinden, en afhankelijk van de wagen. Maar dit zal je wel wat kosten, maar zal langer zijn dan de werkelijke kosten van je wagen.

Reclame

Terug naar “Andere”