Ik ben sinds 04/08/2011 thuis wegens een arbeidsongeval, sinds al die tijd ben ik dus uitbetaald door de arbeidsongevallenverzekering van de werkgever.
Vandaag krijg ik mijn berekening van mijn eindejaarspremie en deze is zeer laat tov vorig jaar (een dikke 1100€ minder)
Kan dit kloppen? Vorig jaar trok ik 1250€ dit jaar slechts 114€

Pc = 149.01
Ik krijg echt het gevoel dat ik gestraft ben omdat ik wou werken !!!

gestraft omdat je wou werken? iemand die geen arbeidsovereenkomst heeft, krijgt sowieso geen eindejaarspremie, dus ik zie niet in waarom je gestraft bent omdat je wou werken...
Nu, het is logisch dat dagen arbeidsongeval niet meegerekend worden in je eindejaarspremie: in de uitkering die je nu van de arbeidsongevallenverzekering krijgt, zit je eindejaarspremie ingerekend. Je kan altijd eens je berekening van je basisloon opvragen om te controleren of ze die eindejaarspremie effectief wel meegerekend hebt.
Een (eenvoudig) voorbeeld:
stel, je verdient (voor je ongeval) 2000 euro per maand én hebt recht op een ejp van 1200 euro.
Héél sterk vereenvoudigd is je basisloon dan 12x2000+1200 euro = 25200 euro.
Voor elke dag arbeidsongeschiktheid door ongeval (inclusief zondag, ...) krijg je dan 90% x 25200 / 365 = 62,13 euro.
Mocht die EJP niet meegerekend worden, zou je slechts 90% * 12*2000/365 = 59,18 euro krijgen.
Uiteindelijk krijg je over 1 jaar gerekend dus 1080 euro extra door het meerekenen van die eindejaarspremie. Verschil is dat je die EJP vanaf de eerste dag krijgt, terwijl een gewone werknemer die pas nu uitbetaald krijgt.
(even geen rekening gehouden met verschil tussen tijdelijke AO en volledige AO qua vakantiegeld etc)