beroepsinschakelingstijd

1987
Topic Starter
Berichten: 2

beroepsinschakelingstijd

#1 , 18 sep 2012 15:06

Beste,

Van januari 2006 tot november 2008 was ik, met uitzondering van 3 maand, aan het werk.
Ik kreeg in augustus 2008 mijn ontslag, (mijn opzeg werd uitbetaald, maar ik moest niet meer aanwezig zijn op de werkvloer)
waarna ik besloot een bachelor-opleiding te starten.

Ondertussen is deze bachelor-opleiding afgelopen. Maar toen ik ging navragen hoe het zat met uitkeringen, bleek dat ik
geen recht had op een uitkering. Ik kan niet begrijpen, dat ik in de 2 1/2 jaar dat ik sociale bijdragen betaalde, geen rechten heb opgebouwd.
Klopt het dat ik helemaal opnieuw moet beginnen en een jaar wachten via de beroepsinschakelingstijd?

Ik had nl graag een bijkomende, meer technische opleiding gestart via de vdab, maar zonder uitkering, kom ik hiervoor helaas niet rond.

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 sep 2012 08:46

Je kan idd je recht op uitkeringen kwijt zijn omdat je in de laatste 3 jaar geen enkele dag gewerkt (of gelijkgesteld, bvb ziekte) hebt. Heb je geen vrijstelling gevraagd om opleiding met werkloosheidsuitkeringen te combineren?

Indien je < 30 jaar bent, kan je eventueel wachtuitkeringen krijgen.

Reclame

Terug naar “Andere”