Min. aantal km woon-werkverkeer?

GMS
Topic Starter

Min. aantal km woon-werkverkeer?

#1 , 23 mei 2012 14:17

Nu woon ik op +/- 15km van mijn werk (enkel) en verplaats ik mij met de auto
Binnenkort woon ik veel dichter (hierna telkens kortste weg):
*Met de auto: 950m (enkel)
*Met de fiets: 500m (door verschillende wijken en paadjes waar auto niet in kan/mag) (enkel)
*Te voet: idem fiets
Ik ben een bediende (PC218) waarbij de werkgever vrijwillig een kilometervergoeding geeft

Naar aanleiding van die nakende verhuis heb ik de volgende vraag/vragen:
- Is er eigenlijk een minimum aantal km dat in overweging moet genomen worden?
- Klopt het dat verplaatsingen te voet niet vergoed worden?

Stel dat ik opteer om met de fiets te komen dan kan met een kleine € 50 (210 x 0,5 x 2 x max. € 0.21) al eens een lekke band "opgevangen" worden...

Alvast bedankt voor jullie reacties

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2012 14:20

U moet dan wel echt met de fiets komen.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 23 mei 2012 21:01

het kan zijn dat er per volle km gerekend wordt; dus kan het zijn dat je sowieso niks krijgt

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mei 2012 11:32

Wees blij dat je zo dicht bij je werk woont. Met wat ik krijg als vergoeding voor woon werk verkeer, kom ik er lang niet om enkel nog maar de brandstofkosten te dekken (en mijn wagen is toch vrij zuinig: 5,4l/100km)... Ik heb maandelijks ongeveer 120 € brandstofkosten (enkel woon werk verkeer) en krijg een vergoeding van 88 €.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”