Persoon ten laste

Froezel
Topic Starter
Berichten: 48

Persoon ten laste

#1 , 07 mar 2007 08:54

Sinds kort staat mijn dochter ingeschreven op mijn adres.
Krijg vandaag mijn loonfiche maar ik kan daar niks van terug vinden dat ik een persoon ten laste heb nu. Maakt dit geen verschil voor mijn loon ?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 07 mar 2007 20:31

Heeft u uw werkgever schriftelijk op de hoogte gebracht?

dieke
Berichten: 1299

#3 , 07 mar 2007 23:12

Inderdaad, dit is Belgie, waar je het overal moet gaan uitschreeuwen of op andere manier duidelijk maken wanneer je ergens recht hebt. Wanneer je iets zou moeten betalen, weet men je zo ook wel te vinden, daar moet je geen moeite voor doen. Zucht.

Reclame

Froezel
Topic Starter
Berichten: 48

#4 , 08 mar 2007 07:47

Ja, mijn werkgever is op de hoogte, zij heeft een copie van mijn vonnis van de jeugdrechtbank. Bij mijn collega staat er duidelijk op haar loonfiche dat zij kinderen ten laste heeft en beweerd dat dit wel duidelijk een verschil maakt voor uw loon.

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 08 mar 2007 07:55

Je kan beter wachten tot volgend jaar om haar tenlaste te laten aftrekken
want enkel de personen op 1 januari tenlaste worden getelt.
De rest van het jaar leef je volgens de belastingen niet.

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 08 mar 2007 12:04

?Art.136.Als ten laste van de belastingplichtigen worden aangemerkt, mits zij deel uitmaken van hun gezin op 1 januari van het aanslagjaar en zij persoonlijk in het belastbare tijdperk geen bestaansmiddelen hebben gehad die meer dan 2.660,00 EUR (basisbedrag 1.800 EUR) netto bedragen :1? hun kinderen...?(Wetboek Inkomstenbelastingen 10 april 1992).

?Bijlage B3...11. De verkrijger van de inkomsten is een alleenstaande OF de echtgenoot van de verkrijger van de inkomsten heeft eveneens beroepsinkomsten (schaal I)
A. Wanneer de maandelijkse brutobezoldigingen niet hoger zijn dan 7.500,00 EUR wordt de bedrijfsvoorheffing vastgesteld volgens schaal I.
Van de bedrijfsvoorheffing vastgesteld volgens die schaal mogen evenwel nog de volgende verminderingen worden afgetrokken :
a) Vermindering voor kinderen ten laste
Aantal kinderen ten laste (1) Vermindering
1 29,00 EUR

(K.B. W.I.B. 27 augustus 1993).

Terug naar “Andere”