Zwangerschapsrust

hilde
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: gent

Zwangerschapsrust

#1 , 05 mar 2007 09:42

Binnen een maand ga ik terug aan de slag als verpleegkundige, na een periode van 9 maand moederschapsbescherming+zwangerschapsverlof. Mijn werkgever wil mij overplaatsen naar een andere dienst. Is dit wettelijk? (Ik dacht dat je tijdens deze periode beschermd bent tegen ontslag of overplaatsing)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 06 mar 2007 10:40

?Art.40.De werkgever die een zwangere werkneemster tewerkstelt, mag geen handeling stellen die ertoe strekt eenzijdig een EINDE te MAKEN aan de dienstbetrekking vanaf het ogenblik waarop hij werd ingelicht omtrent de zwangerschap tot een maand na het einde van de postnatale rustperiode, behalve om redenen die vreemd zijn aan de lichamelijke toestand als gevolg van de zwangerschap of van de bevalling...?(Arbeidswet 16 maart 1971).

?overplaatsen naar een andere dienst? is geen ?einde maken aan de dienstbetrekking? en dus toegelaten.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Andere”