als jobstudent in Nederland werken

kristin
Topic Starter
Berichten: 204

als jobstudent in Nederland werken

#1 , 28 apr 2012 12:34

Mijn zoon wordt dit jaar 16 jaar en zou graag als jobstudent werken.
Nu wonen wij vlakbij de grens en zou hij juist over de grens in Nederland als jobstudent bij een groot warenhuis gaan werken.
Maar hoe zit dit juist ivm loon en aangifte ed.
Wordt hij als als grensarbeider aanzien dan of blijft hij gewoon een jobstudent (zoals hij in belgië als jobstudent zou werken)

Dient hij hiervoor dan ook een zorgverzekering aan te vragen in Nederland of blijft hij onder de belgische verzekering vallen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dako
Berichten: 333

#2 , 30 apr 2012 15:21

Hoe het fiscaal zit durf ik niet zeggen

Maar ik geloof wel dat vakantiewerk in NL heel anders (en lager) vergoed word dan in BE. Als 16-jarige in grootwarenhuis denk ik dat hij 4-5€ p/u zal krijgen, terwijl hij voor hetzelfe werk in BE 8-9€ p/u zal krijgen... (wel eerst navragen bij warenhuizen NL-BE)

Maar mss van zodra hij dat weet dat hij toch voor BE kiest en het probleem zich niet meer stelt?...

http://financieel.infonu.nl/administrat ... -2012.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Terug naar “Andere”