problemen met controle-arts

webmaster
Topic Starter
Beheerder
Berichten: 1146

problemen met controle-arts

#1 , 01 mar 2007 15:13

Afzender van volgend bericht gaf toestemming voor plaatsing:

Geachte

Vorig jaar in de maand april ben ik ziek gevallen en toen na ongeveer 14 dagen kreeg ik controle van controle arts die na een meningverschil mijn woning heeft verlaten en heeft doorgegeven dat ik hem toegang tot mijn woning verboden had met resultaat dat mijn werkgever mij niet uitbetaald heeft tussen de dag van controle en het overgaan naar het ziekenfonds.

5 werkdagen welgeteld.

Vandaag nam ik contact op met mijn werkgever dat ik het werk terug zou willen hervatten op 1 maart, maar kreeg als antwoord dat ik de arbeidsdokter moet laten passeren en die mij werkonbekwaam gaat zetten. Zonder mij te zien of te horen word ik al werkonbekwaam gezet.

De reden dat de personeelsdienst opgeeft is, dat het niet mijn schuld is maar ook niet van de werkgever.

Nu ik wil het werk hervatten, zij willen mij werkonbekwaam zetten zonder te ontslaan .

Het arbeidscontract stopzette zonder ontslagvergoeding?

Kunnen jullie mij advies geven wat hier mijn rechten zijn.

DANK BIJ VOORBAAT

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 03 mar 2007 10:02

?Art.31...? 3. Bovendien mag de werknemer niet weigeren een door de werkgever gemachtigd en betaald arts die voldoet aan de bepalingen van de wet van 13 juni 1999 betreffende de controlegeneeskunde, hierna controlearts genoemd, te ontvangen, noch zich door deze te laten onderzoeken...Vanaf de datum van het eerste controleonderzoek waartoe de werknemer werd uitgenodigd of de datum van het eerste huisbezoek van de controlearts, kan aan de werknemer het recht worden ontzegd op het in de artikelen 52, 70, 71, 112, 119.10 en 119.12 bedoelde loon, met uitzondering van de periode van arbeidsongeschiktheid waarover er geen betwisting is...?(Arbeidsovereenkomstenwet 3 juli 1978).

Het recht op loon kon u dus worden ontzegd.De arbeidsrechtbank had dit geschil kunnen beslechten.

?Art.20.De werkgever is VERPLICHT:1? de werknemer te DOEN arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen...?(Arbeidsovereenkomstenwet).

?Peut constituer dans le chef de l?employeur un faute contractuelle,distincte de celle r?sultant de l?inex?cution de l?obligation qui lui incombe de payer ? l?employ? les appointements convenus,le fait de s?abstenir de faire travailler ce dernier?(Cass. 31 maart 1966,Pas. 1966,I,995).

Ook dit geschil dient zonodig aanhangig gemaakt bij de arbeidsrechtbank.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Andere”