Beste,
Ik ben werkzaam als office manager in een KMO sedert 7 jaar.
Momenteel ben ik met ziekteverlof wegens oververmoeidheid. Hiervoor ben ik naar mijn dokter gegaan en heb ik een ziektebriefje grekegen.
Ik heb mijn werkgever hiervan telefonisch verwittigd van mijn afwezigheid de ganse week. Nu telkens wanneer ik ziek ben , vraagt mijn werktgever wat er aan de hand is, en welke ziekte ik heb. Ik vind dit persoonlijk en dit zijn zijn zaken niet. Heeft hij het recht om te vragen welke 'ziekte' ik juist heb op dat moment?
Een ander probleem is dat hij me constant ligt te sms'en en te bellen (zelf om 22.30 u 's avonds) met onbenulligheden zoals leverancier 'X" heeft geleverd, beantwoorde je de mails nog?.... etc.
Dit kan en mag toch niet, ziek is toch ziek! Ik voel mij persoonlijk aangevallen, en word hierdoor overspannen omdat mijn werkgever me ook in het weekend en telkens buiten de werkuren belt voor belachelijkheden.
Wat zijn mijn rechten, en wat kan ik hieraan doen? IK heb al meermaals gezegd dat ik die telefoons/sms'en beu ben.
Alvast bedankt voor uw advies.
Vriendellijke groeten