Geschorst => gewerkt => opleiding

Urbambie
Topic Starter
Berichten: 2

Geschorst => gewerkt => opleiding

#1 , 28 mar 2012 12:40

Sorry voor de mss onduidelijke titel maar wist niet goed hoe dit te verwoorden.

Situatie:
Ik was 3 jaar geleden (2008 ongeveer) geschorst (definitief? Er stond geen periode bij) door de rva omdat ik niet was ingegaan op een opleiding die de vdab voorstelde.
Ongeveer een maand later had ik vast werk en ben daar 3 jaar gebleven. Door omstandigheden ben ik daar gestopt en op een ander begonnen.
Dus eind december 2011 ben ik er gestopt en ben toen onmiddellijk ergens anders begonnen. Deze job lag me totaal niet (dom van mij ik weet het, maar er was zoveel beloofd wat er dan uiteindelijk niet was) en ben daar na de proefperiode van 14 dagen gestopt.
Na die periode ben ik mij gaan aanmelden bij het acv voor een werkloosheidsuitkering. Hier werd gezegd dat ik 20 dagen interim werk moest zoeken eerst om in regel te zijn.
Dus in de loop van februari heb ik dit kunnen doen. Nadien ben ik opnieuw naar het acv gegaan en zij hebben alles in orde gebracht en ik ben dus nu aan het 'stempelen' sinds 5 maart.

Vraag:
Ben ik nu dus wel degelijk in orde? En wordt mijn vergoeding berekend op die laatste 312 gewerkte dagen in een periode van 18 maand (had ik ergens gelezen) of juist op die maand dat ik interim ben gaan werken?

Reden:
Ik heb me via de vdab ingeschreven om opnieuw naar school te gaan voor een opleiding Verpleegkunde. Dit gaat enkel mogelijk zijn indien ik natuurlijk mijn 'volle' uitkering krijg.
De infosessie heb ik al doorlopen (persoon was gehaast en ging alle vragen op het intake gesprek beantwoorden.. waarom dan die infosessie?) en ik heb nu pas eind april mijn intake gesprek. Daar kan ik dit dan ook allemaal navragen maar ik zit niet graag een maand met twijfels..

Vraag2:
Indien dit in orde is en ik mag starten aan de opleiding in september heb ik nog een periode van 6 maand te overbruggen die ik niet nutteloos thuis wil doorbrengen. Vermits je uitkeringsgerechtigd moet zijn om deze opleiding te beginnen vraag ik mij af in welke mate ik mag werken? Deeltijds of interim vermoed ik? Maar hoeveel uur dan max. en hoelang na mekaar? En..?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 mar 2012 13:12

Je bent nu in orde, hoe de WLH precies berekend wordt is redelijk ingewikkeld en kan ik zelf niet goed berekenen (is m'n job niet).

je mag werken: deeltijds, voltijds, via interim, ... als je ingeschreven bent én kan starten in september zonder zelf verantwoordelijk te zijn voor einde arbeidsovereenkomst, is er geen probleem.

Urbambie
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 28 mar 2012 19:54

Ok bedankt allesinds

Reclame

Terug naar “Andere”