Wie verantwoordelijk voor diefstal?

Femangel
Topic Starter

Wie verantwoordelijk voor diefstal?

#1 , 21 dec 2011 14:00

Onlangs is een Blackberry oplader van mij verdwenen op kantoor. Deze stak in het stopcontact onder mijn persoonlijk bureau, welke zich achter een deur met code bevind, enkel personeelsleden kunnen hier dus binnen. Ik ben er vrij zeker van dat één van men colega's hem genomen heeft zonder daarvoor toestemming te vragen, echter niemand wil toegeven hem weggenomen te hebben. Overigens zijn de meeste al in vakantie, en krijg ikn geen antwoord op de mails hierover.
Graag had ik willen weten of ik hiervoor aan mijn baas en/of collegas kan eisen de waarde van het toestel terug te betalen, of het mijn alsnog terug te bezorgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2011 15:37

Pas maar op dat je niet wordt aangeklaagd voor diefstal van elektriciteit voor het opladen van een priveblackberry met stroom van uw werkhgever. Er zijn hierover al eerder rechtzaken over geweest.

Turaki

#3 , 21 dec 2011 17:39

U kan veel eisen, maar u kan niemand dwingen hierop in te gaan. Zolang u geen bewijs heeft wie dit gedaan heeft, staat u nergens. En uw bedrijf is niet verantwoordelijk voor uw bezittingen.

Reclame

roharro

#4 , 21 dec 2011 19:41

Op je werk moet je niet zitten te spelen met gadgets, wel werken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

JPV

#5 , 22 dec 2011 05:30

Pas maar op dat je niet wordt aangeklaagd voor diefstal van elektriciteit voor het opladen van een priveblackberry met stroom van uw werkhgever. Er zijn hierover al eerder rechtzaken over geweest.
welke?

Mij lijkt dit geen diefstal van electriciteit, maar normaal gebruik. Je zal ook geen diefstal van wc-papier kunnen claimen indien iemand net voor zijn werk erop zit telkens naar het wc gaat. Iets anders zou het zijn indien iemand z'n oplaadbare batterijen ofzo meeneemt naar het werk en bewust daar telkens oplaadt. Een gsm in het stopcontact steken is voor mij evenveel diefstal als het verslijten van een stoel vandalisme is. Meeste werkgevers hebben je gsm nummer en bellen je soms op, dan moet je als wg ook maar verdragen dat men de gsm oplaadt.

los daarvan, is er natuurlijk geen schuld van de werkgever in de vraag van de OP hier.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 dec 2011 08:41

Als ik zie hoe ons bedrijfsgebouw 's morgens om 7 uur verlicht is als een kerstboom (licht dat op de buro's blijft branden, computers EN schermen die blijven aanstaan) zonder dat er een kat is, denk ik niet dat ze moeilijk gaan doen als je je GSM even oplaadt ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”