adv dagen vrij te nemen ?

tomke
Topic Starter
Berichten: 2

adv dagen vrij te nemen ?

#1 , 02 dec 2011 08:43

heb een vraagje
adv dagen mag de werkgever deze zelf vast stelen voor beeld de eerste week van het jaar vier dagen en dan op het einde van het jaar vier dagen
dat wil zeggen dat we zelf maar vier dagen vrij te kiezen hebben
graag krijg ik een bericht
groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 dec 2011 13:24

Ik werk in een multinational en hier worden ook een aantal dagen vastgelegd (enkele om te kunnen sluiten tussen kerst en nieuw, enkele om brugdagen in te vullen). Ik denk dat van de 12 ADV dagen er 4 of 5 vastgelegd worden door de werkgever. Als compensatie krijgen we 2 extra verlofdagen.

Ik vermoed dan ook dat dit wettelijk is, anders zouden de vakbonden wel al geprotesteerd hebben, zou ik zo denken? Maar zeker ben ik het uiteraard niet. Mogelijk zijn de 2 extra verlofdagen, dagen die de vakbonden bedongen hebben in ruil voor het vastleggen van de ADV dagen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 dec 2011 21:16

Wettelijk is dit (na de te volgen procedure, afhankelijk van PC), perfect mogelijk.

Reclame

Terug naar “Andere”